تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌‌‌

واگذاری زمین برای نیروگاه‌‌‌های خورشیدی تسریع شود

واگذاری زمین برای نیروگاه‌‌‌های خورشیدی تسریع شود
معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر و بهره‌‌‌وری انرژی برق گفت: باید فرآیند واگذاری اراضی موردنیاز برای احداث نیروگاه‌‌‌های خورشیدی تسریع شود.
کد خبر: ۷۵۲۸۰

به گزارش معاصر به نقل از دنیای اقتصاد، علیرضا پرنده‌مطلق با اشاره به اینکه توسعه نیروگاه‌‌‌های تجدید‌پذیر در استان‌‌‌ها، مستلزم همکاری تنگاتنگ بین دستگاهی در استان‌‌‌ها و تشکیل کارگروه توسعه انرژی‌‌‌های تجدید‌پذیر است، گفت: یکی از موانع بزرگ در مسیر احداث نیروگاه‌‌‌های تجدید‌پذیر طولانی شدن مرحله واگذاری زمین است که باید در این خصوص هماهنگی‌‌‌های لازم اجرایی شود.

معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌‌‌های تجدید‌پذیر و بهره‌‌‌وری انرژی در این باره ادامه داد: در اوج بار سال ۱۴۰۲ ناترازی انرژی به میزان ۹‌هزار و ۹۱۰مگاوات بود و با توجه به رشد بار مصرف انتظار می‌رود این میزان ناترازی در سال ۱۴۰۳ افزایش یابد.

پرنده مطلق ادامه داد: یکی از راه‌‌‌های جبران این ناترازی برنامه‌‌‌ریزی و مساعدت هر چه بیشتر در راستای احداث نیروگاه‌‌‌های تجدید‌پذیر و در رأس آنها نیروگاه‌‌‌های خورشیدی است.

وی با بیان اینکه برای احداث ۱۰‌هزار مگاوات نیروگاه تجدید‌پذیر در بازه زمانی چهار سال در سطح کشور سیاستگذاری شده است، اضافه کرد: تسریع در واگذاری اراضی موردنیاز برای احداث نیروگاه‌‌‌های خورشیدی ماده ۱۲ و احداث شهرک‌‌‌های خورشیدی از عوامل مهم برای رسیدن به این هدف است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز