تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

هفدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در تهران آغاز شد

در این نشست‌ها کارگروه‌های تخصصی مختلفی بین کارشناسان دو کشور تشکیل و زمینه‌های همکاری دوجانبه بررسی می‌شود.
کد خبر: ۷۵۲۸۸

به گزارش معاصر، نشست‌های کارشناسی هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه از صبح امروز (دوشنبه، هفتم اسفندماه) در تهران (مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران-باشگاه کوشک) آغاز به‌کار کرد، در این نشست‌ها کارگروه‌های تخصصی مختلفی بین کارشناسان دو کشور  تشکیل و زمینه‌های همکاری دوجانبه بررسی می‌شود.

کارگروه‌های حاضر در این نشست شامل نفت، گاز و پتروشیمی، مالی و بانکی، حمل‌ونقل و مسکن، کشاورزی، استاندارد، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، استانی و منطقه‌ای، گمرک، علوم، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر، آب و محیط زیست، انرژی هسته‌ای،‌ گردشگری، ورزش و جوانان، مناطق آزاد، بهداشت و سلامت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ، هنر و رسانه است.

هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه از امروز تا چهارشنبه (نهم اسفندماه) برگزار خواهد شد، طی دو روز نخست، نشست‌های کارشناسی برگزار می‌شود و کارگروه‌ها پس از پایان گفت‌وگوها اسناد متعدد همکاری در زمینه‌های مختلف را برای امضا در اختیار جواد اوجی، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه به‌عنوان رؤسای کمیسون مشترک دو کشور قرار می‌دهند.

در روز پایانی اسناد شامل سند هفدهمین نشست، اسناد همکاری در بخش‌های نفت، استاندارد، نیرو، زمین‌شناسی و مناطق آزاد اقتصادی با حضور وزیر نفت ایران و معاون نخست‌وزیر روسیه به‌عنوان رؤسای کمیسون مشترک دو کشور در محل هتل اسپیناس پالاس تهران امضا خواهد شد.

ایران و روسیه تاکنون ۱۶ نشست در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برگزار کردند که در این نشست‌ها اسناد مختلفی تهیه شده و به امضای رؤسای مسئول دو کشور رسیده است.

برگزاری نخستین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به آذرماه سال ۱۳۷۵ برمی‌گردد، این نشست نخستین نشست پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ بود که مرتضی محمدخان، وزیر اقتصاد و دارایی ایران و اولک داویداف، وزیر امور اقتصاد خارجی روسیه ریاست هیئت‌های دو کشور را در این نشست پنج روزه به‌عهده داشتند.

شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نیز هشتم تا دهم آبان‌ماه ۱۴۰۱ در روسیه برگزار شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز