تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲
علی مطهری گفت:

حجاب موضوعی نیست که بخواهیم کشور را درگیر آن کنیم و نظام هم قائل به سختگیری در این باره نیست

حجاب موضوعی نیست که بخواهیم کشور را درگیر آن کنیم و نظام هم قائل به سختگیری در این باره نیست
علی مطهری گفت: «مسأله حجاب مسأله اصلی کشور ما نیست و اکثریت قاطع مردم ما به خاطر ایمان و اعتقاد به اسلام، پوشش اسلامی را رعایت می‌کنند و این موضوعی نخواهد بود که کشور را درگیر آن کنیم.»
کد خبر: ۷۵۲۹۷
به گزارش معاصر، نشست خبری علی مطهری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران و سرلیست فهرست انتخاباتی «صدای ملت» امروز (دوشنبه ۷ اسفند) با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد.
 
مهمترین اظهارات مطهری به این شرح است: شرایط امروز ما به‌خاطر حوادث سال‌های گذشته به گونه‌ای است که انتخابات پیش رو از اهمیت خاصی برخوردار است؛ این انتخابات و میزان مشارکت مردم حامل یک پیام برای خود ما و دنیا خواهد بود و شرایط منطقه به نحوی است که دنیای غرب و شرق نگاهی ویژه به ایران دارد و میزان مشارکت مردم می‌تواند در تصمیمات قدرت‌های جهانی اثرگذار باشد.
 
همه‌ی ایران‌دوستان باید توجه ویژه‌ای به انتخابات داشته باشند و اساس برای ما، میزان مشارکت است.
 
در پاسخ به سوالی حجاب و فیلترینگ: ما با این فیلترینگ موجود موافق نیستیم و فکر می‌کنیم این نوعی پایمال کردن حقوق مردم است. فلسفه فیلترینگ یکی برای مسائل اخلاقی و هم‌چنین مسائل امنیتی و سیاسی است. از نظر اخلاقی، آنچه در سکو‌های خارجی وجود دارد به نوعی در سکو‌های داخلی هم هست بنابراین بستن آن‌ها به خاطر فقدان مفاسد اخلاقی توجیه‌پذیر نیست.
 
از نظر امنیتی هم اگر ما اعتماد مردم را به نظام جلب کنیم، نباید هراسی از مسائل امنیتی داشته باشیم و بخواهیم از طریق فیلتر کردن برخی سکو‌های خارجی نگرانی خود را از اینکه اعتراضاتی در بستر این سکو‌ها شکل بگیرد، مرتفع کنیم.
 
فیلترینگ این سکو‌ها توجیه درستی ندارد و ما به عنوان صدای ملت مخالف این هستیم و هرگونه تصمیم‌گیری درباره مسائل فضای مجازی باید توسط مجلس گرفته بشود. شورا‌های خارج از مجلس حق قانونگذاری ندارند و صرفا می‌توانند سیاست‌گذار باشند و شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید سیاست‌گذار باشند و رهبر انقلاب هم در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم گفته بودند که شورای‌عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌گذار و مجلس هم قانون‌گذار است.
 
هرگونه قانون درباره فضای مجازی هم توسط مجلس که نماینده مردم است باید وضع شود.
 
مسأله حجاب مسأله اصلی کشور ما نیست و اکثریت قاطع مردم ما به خاطر ایمان و اعتقاد به اسلام، پوشش اسلامی را رعایت می‌کنند و این موضوعی نخواهد بود که کشور را درگیر آن کنیم. نظام هم قائل بر سخت‌گیری در این مورد نیست و در ادارات و دبیرستان‌ها و … پوشش اسلامی به عنوان لباس فرم پذیرفته شده و همه رعایت می‌کنند، ولی در خیابان نمی‌بینیم که سختگیری وجود داشته باشد و مشکلی به نام مشکل حجاب نداریم.
 
به ندرت افرادی هستند که هنجارشکنی کنند و رفتارشان حاکی از بی‌حیایی باشد، پدیده بی‌حیایی را تقریبا در کشور نداریم و ملاک این است که فلسفه حجاب که عدم تحریک جامعه است، رعایت شود و پرده‌دری و بی‌حیایی وجود ندارد و کسی که جامعه را می‌نگرد، همین مهم را مشاهده می‌کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز