تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

برگزاری نشست خبری اعضای ائتلاف مردمی نیروهای جهادی انقلاب اسلامی

نشست خبری اعضای ائتلاف مردمی نیروهای جهادی انقلاب اسلامی با اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۳۱۲

به گزارش معاصر، محمدجواد دهقانی دبیر ائتلاف مردمی نیروهای جهادی انقلاب اسلامی در این نشست، گفت: ان‌شالله افزایش مشارکت مردمی در انتخابات پیش‌رو، رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل تشکیل این ائتلاف افزایش مشارکت مردمی بود، افزود: هر چه لیست ائتلاف‌های مردمی بیشتر باشد، مشارکت و حضور مردم در روز انتخابات نیز بیشتر  می‌شود و با حضور مردم‌ در صحنه هیچ مشکلی غیر قابل حل، باقی نمی‌ماند. 

اسکند اسدی امیرآبادی، مدیر عامل شرکت نوآوران صنعت و انرژی شریف و عضو این ائتلاف نیز در این نشست با تاکید بر بهبود معیشت مردم با استفاده از اقتصاد انرژی بُنیان، گفت: کشورمان ایران، دارای موقعیت ژئوپلتیک خاص با منابع طبیعی ارزشمند فراوانی است؛ ما می‌توانیم با همه این موارد، خلق ثروت کرده و مشکلات معیشتی مملکت را حل کنیم.

وی افزود: باید روابط خود با دیگر کشورهای دنیا را بهبود بخشیم و سرمایه‌گذاران خارجی را به کشور بیاوریم.

این فیزیک‌دان و متخصص حوزه انرژی افزود: با بیان اینکه یکسری از مشکلات کشور ناشی از خودتحریمی‌هاست، گفت: باید مدیرانی شایسته و جهادی به مجلس بفرستیم و با نیروهای خلاق جامعه و دانشگاه، مشکلات معیشتی مردم را که لاینحل نیستند، حل کنیم.

وی با بیان اینکه باید از ایده‌ها و نظرات مردم استفاده کنیم، افزود: دوره آقازادگی و باند بازی تمام‌ شده است.

حمید بانسی، یکی از اعضای این نشست بیان کرد: شرایط کشور می‌طلبد، افرادی توانمند وارد مجلس شوند و از حقوق حقه مردم دفاع کنند.

وی با اشاره به کار ویژه مجلس در ریل‌گذاری قانونی برای کشور افزود: مسائلی همچون تورم، بالابودن نرخ اجازه بها و اشتغال، نشان از دغدغه‌مند بودن مردم دارد که‌ باید کمک کنیم تا این مشکلات رفع شوند.

سیده حمیده پرتوی امین، دیگر عضو این ائتلاف گفت: اعضای این ائتلاف مستقل هستند. هدف ما جذب رضایت مردم و شناخت نیازهای آن‌هاست و برخود واجب می‌دانیم، حرف‌های مردم را بشنویم و دردشان را لمس کنیم.

وی با اشاره به اینکه شفاف سازی بسیار مهم است، گفت: به آن‌چه می‌گوییم معتقد هستیم و آن را اجرایی می‌کنیم.

معصومه زائری بصیر، دیگر عضو این ائتلاف عنوان کرد: مشکل اساسی فعلی در جامعه تامین مسکن است، تاکنون راهکارهای زیادی برای رفع این مشکل داده شده اما همچنان با این معضل روبرو هستیم.

وی افزود: نیازمند تصویب قانونی در مجلس برای مسکن هستیم تا برای دولت ریل گذاری خوبی در این مسیر انجام شود و دولت بتواند مسکن غیر قابل فروش به جوانان ارائه کند. در این صورت مشکل اکثر جوانان، کارگران و فرهنگیان حل می‌شود؛ ما از مردم‌ هستیم.

غلامرضا محمدی مقدم، دیگر عضو این ائتلاف بیان کرد: مهم‌ترین مشکل فعلی، تصویب قوانینی است که با کار کارشناسی دقیق، کاربردی و تخصصی صورت نمی‌گیرد و وقتی این طور باشد در نظارت هم مشکل ایجاد می‌شود، اگر در مجلس کار کارشناسی انجام شود، کار نظارت هم بهتر صورت می‌گیرد.

فاطمه رستمی دیگر عضو این ائتلاف گفت:  نمایندگان ملت باید مشکلات را ببینند و به مسئولان جامعه انتقال دهند و کمک کنند با تصویب قوانین درست و بِجا، مردم کف جامعه نیز لذت زندگی را بچشند. 

وی با اشاره  به اینکه وضع قوانین زودبازده‌ بسیار مهم است، افزود: هم اکنون قوانینی داریم که طولانی مدت هستند، باید قوانینی تصویب کنیم که بواسطه آنها افراد ضعیف از زندگی لذت ببرند.

 

داود جابری نیز در این نشست بیان کرد: اعضای این ائتلاف از دل مردم آمدند و قطعا می‌توانند مشکلات مردم را به خوبی دیده و برای حل آنها گام‌های موثری بردارند.

علی بخشی نیز در این نشست گفت: وقتی قرار است فردی وارد مجلس شود باید برای همه کشور و وزارتخانه‌ها برنامه داشته باشد؛ باید در هر حوزه تحصصی، افراد متخصصی به صورت کارگروه حضور داشته باشند، نقص ما در این است که تصمیم گیری‌ها با افرادی که باید تصمیم‌ساز باشند، انجام نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از خِرد جمعی استفاده شود، گفت: استفاده از خردمندان و فرهیختگان جامعه به رفع مشکلات کمک می‌کند. 

مرتضی محسن‌زاده عضو دیگر این ائتلاف نیز گفت: مجلس قوه عاقله کشور است و کسانی که وارد آن می‌شوند باید شایستگی و لیاقت ورود به آن را داشته باشند، به این معناکه کلان‌نگر، انگیزه‌مند، ریزبین و آینده‌نگر باشند. همچنین نگاه تحولی به جامعه داشته باشند.

وی‌ گفت: نمایندگان‌ باید دقت کنند با جانمایی اشتباه، قانونی را  وضع نکنند. به طور مثال: صنایع فولاد در جانمایی جدید باید در خلیج فارس و سواحل مکران استقرار یابند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز