تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

برگزاری دوره های تخصصی آموزشی برای كارشناسان وزارت انرژی تاجیكستان

این مراسم به مناسبت حضور کارشناسان وزارت انرژی کشور جمهوری تاجیکستان در مرکز آموزش فنی تخصصی نفت اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۳۱۴

به گزارش معاصر، در این مراسم  که به مناسبت حضور کارشناسان وزارت انرژی کشور جمهوری تاجیکستان در مرکز آموزش فنی تخصصی نفت اصفهان برگزار شد، رضا شریفی؛ رئیس این مرکز ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و برشمردن سوابق واشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی بین دو کشور فارسی زبان ایران و تاجیکستان، بر اهمیت توسعه روابط و همکاری های دوجانبه در تمامی زمینه ها تاکید کرد.

وی، وجود فرهنگ و زبان مشترک را دو عامل مهم وتاثیر گذار برای نزدیکی بین دو کشورو زمینه ساز روابط سازنده این دو کشور دوست و همسایه عنوان کرد.

وی ضمن برشمردن ویژگی های تاریخی و فرهنگی ممتاز شهر اصفهان وهمچنین توانمندی های موجود در سطح مرکز آموزش اصفهان، در خصوص برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز صنعت نفت در زمینه های مختلف علی الخصوص در حوزه های اتوماسیون صنعتی ،کنترل ،ابزاردقیق و امنیت سایبری گفت: امروزه اکثر نیاز آموزشی مورد نیاز صنعت نفت کشورایران  در داخل کشور تامین می شود و این مرهون حمایت از نیروی انسانی متخصص، شایسته گزینی و شایسته پروری در صنعت نفت وتوجه به توان متخصصان داخلی می باشد.

شریفی با اشاره به ظرفیت‌های فنی و مهندسی، صنعتی، علمی وآموزشی کشورمان، در ساخت وبومی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، این توانمندی را برای کمک به کارشناسان وزارت انرژی کشورتاجیکستان بسیار مهم ارزیابی کرد.

رییس مرکز آموزش فنی تخصصی نفت اصفهان در ادامه، برنامه های آموزشی طرح ریزی شده برای این گروه در مدت حضور در مرکز آموزش اصفهان را که شامل مراحل مقدماتی زمین شناسی ، اکتشاف تا مراحل تکمیلی حفاری و استخراج وبهره برداری نفت می شود را تشریح و بر استفاده حداکثری از این دوره ها و هم افزایی بیشتر در زمینه افزایش تعاملات آموزشی بین دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز