تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
حضور نمایشی زنان در لیست های انتخاباتی

زنانی که قرار است «زینت المجالس» باشند

زنانی که قرار است «زینت المجالس» باشند
زمان انتخابات که می شود، زنان جایگاه ویژه ای در لیست های انتخاباتی پیدا می کنند، اصولگرا و اصلاح طلب ندارد، همان ها که تا چند ماه پیش در راهروهای مجلس به دنبال طرح هایی مانند عفاف و حجاب بودند و یا در متروها و خیابان ها به دنبال "ارشاد" زنان ناگهان رویکرد می دهند و در این چند روز از حضور زنان در لیست های انتخاباتی رونمایی می کنند.
کد خبر: ۷۵۳۲۵

به گزارش معاصر به نقل از سایت دیده بان ایران؛ زمان انتخابات که می شود، زنان جایگاه ویژه ای در لیست های انتخاباتی پیدا می کنند، اصولگرا و اصلاح طلب ندارد، همان ها که تا چند ماه پیش در راهروهای مجلس به دنبال طرح هایی مانند عفاف و حجاب بودند و یا در متروها و خیابان ها به دنبال "ارشاد" زنان ناگهان رویکرد می دهند و در این چند روز از حضور زنان در لیست های انتخاباتی رونمایی می کنند.

امسال پر رنگ تر از دوره های قبل جماعتی که نام انقلابی را برای خود برگزیده اند، لیست هایی با نام زنان منتشر می کنند. در انتخاباتی که بهره گیری از زنان از شعارها و وعده ها از زمزمه آغاز شده و تبدیل به صداهایی بلند می شود، فرقی هم نمی کند که این افراد تا دیروز چه رویکردی نسبت به زنان داشته اند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ انتخابات مجلس در شهرهای مانند تهران، با «لیست» گره خورده است. در حدی که بعضی در این ایام به شغل شریف «لیست‌بندی» روی می‌آورند. در این دوره هم بازی لیست ها در تهران بیشتر از هر چیز با اصولگرایان و به تعبیری انقلابی ها گره خورده است. حالا هم به واسطه «زن، زندگی، آزادی» و نقش پر رنگ زنان نه تنها علی مطهری(که مواضع مشخصی درباره پوشش زنان دارد) آنها در لیست «صدای ملت» در ردیف اول قرار می دهد بلکه انقلابی ها هم لیست های نوظهور مانند «شبکه مردمی سامان» مدعی دغدغه مند بودن در حوزه زنان شده اند!

نگاهی به لیست‌های انتخاباتی در پایتخت نشان می‌دهد حتی سنتی‌ترین و محافظه‌کارترین نیروهای سیاسی جناح راست، موسوم به اصول‌گرایان هم جای بیشتری برای زنان در فهرست ۳۰ نفره کاندیداهای ورود به پارلمان از حوزه انتخابیه تهران باز کرده‌اند اما دریغ از یک برنامه و یک حرف ساده درباره دغدغه های زنان!

برنده رقابت برای حضور زنان کیست!

لیست «شورای وحدت»، نزدیک به جامعه روحانیت مبارز تهران با سرلیستی منوچهر متکی، ۷ زن، «صدای مردم» ۶ زن، لیست نهایی و مشترک «شورای ائتلاف» و «جبهه پایداری» ۶ زن، ، «ائتلاف فراگیر نیروهای مردمی جبهه انقلاب» هم ۵ زن و در نهایت «شبکه مردمی سامان»۱۵ زن

روز دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ خبرگزاری ایسنا مراسم رونمایی از یک لیست با نام «شبکه مردمی سامان» را که اعضای آن اصولگرا و تعبیر خود انقلابی هستند را روی خروجی قرار داد تیتری که از این رسانه برای خبر انتخاب کرده بود «حضور ۱۵ زن در یک لیست بود» اینکه این زنان قرار است چه کاری انجام دهند را باید رسانه ها بررسی کنند اما سوال اینجاست اگر دغدغه زنان و مسائل آنها مهم بود چرا در سال های گذشته صدای آنها نشنیدید؟ و آیا همین زنان که از فیلتر شورای نگهبان و حدادعادل و رسایی عبور کرده اند قرار است صرفاً نقش زینت المجالس را ایفا کنند؟

زنانی که قرار است «زینت المجالس» باشند

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز