تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
شهردار منطقه ۱۲ در هفتاد ودومین جلسه کمیته ایمنی منطقه ۱۲:

تملک زمین های بی دفاع شهری توسط مدیریت شهری در راستای ارتقای ایمنی منطقه

وحیدرضا انارکی محمدی اظهار داشت : در تلاش هستیم در راستای توافقات فی مابین شهرداری منطقه با سازمان های متملک در بازار بزرگ تهران، این ملک ها وزمین ها در اختیار مدیریت شهری برای ارتقای ایمنی بازار قرارگیرد .
کد خبر: ۷۵۳۲۶

به گزارش معاصر، به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، صبح روز گذشته، هفتاد ودومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران با رویکرد تحقق «شهر ایمن» با حضور مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران،وحیدرضاانارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، قدرت الله محمدی مدیر عامل  سازمان آتش نشانی شهر تهران، کامران عبدلی، معاون حفاظت و پیشگیری حریق سازمان آتش‌نشانی، اسماعیل سلیمی، معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سیدسجاد موسوی، رئیس دبیرخانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، معاونان و مدیران شهری منطقه ۱۲، اعضای خانه‌های دوام و ایمنی محلات منطقه در شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه ایمن سازی منطقه ۱۲ با محدودیت های میراث فرهنگی و اوقاف مواجه است ، گفت : می بایست بر اساس برنامه اقدام جامع مشترک ، و بهره مندی از نظرات مشاوران، برنامه ایمن سازی منطقه ۱۲ را گام به گام و بر اساس اولویت های مهم جلو ببریم.

وی در ادامه به وجود زمین های بلا استفاده در منطقه ۱۲ به خصوص بازار بزرگ تهران اشاره کرد و افزود : این زمین ها تبدیل به نقاط بی دفاع شهری شده اند که بستری برای آتش سوزی واتفاقات ناگوار هستند.

وحیدرضا انارکی محمدی اظهار داشت : با توافقات فی مابین سازمان های ذیربط می توان مالکیت این زمین ها در راستای ارتقای ایمنی منطقه مانند استقرار کانکس آتش نشانی وتجهیزات ایمنی ،به مدیریت شهری واگذار شود.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به وجود ۱۹۳۰ ساختمان پرخطر و ۲۳ ساختمان بحرانی در منطقه، بر تهیه نقشه این ساختمان ها به تفکیک نواحی شش گانه منطقه و تفویض اختیار به شهرداران نواحی تاکید کرد و افزود : بحث آموزش و فرهنگ سازی در راستای افزایش ایمنی و مدیریت بحران نقش کلیدی در ساماندهی بحران های منطقه است.

*مطالبه گری  از مسئولان امر در راستای ایمن سازی بازار *

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران با تاکید بر هم افزایی دستگاههای ذیربط در راستای ایمن سازی ساختمان پرخطر و در معرض خطر منطقه گفت : مطالبه گری از مسئولان امر مانند اوقاف،میراث فرهنگی، برق می تواند در روند تسریع ایمن سازی اثر بخش باشد.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر در نشست هم اندیشی مدیران شهری منطقه ۱۲ با تاکید بر اهمیت هم افزایی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی در خدمت رسانی به شهروندان گفت: بازوان اجرایی مدیریت شهری در مبحث بحران اعضای ستاد بحران می باشند که کمیته های ایمنی را در مناطق تشکیل می دهند که ارزیابی‌های ماهیانه از نواحی به منظور ایمن سازی ساختمان های پرخطر می بایست با صدور اخطاریه و در مرحله آخر قطع انشعابات مالکین را ملزم به رعایت ایمنی کرد.

نایب رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه ۱۲ و وجود تاسیسات حیاتی و کمبود ایستگاه آتش نشانی در این منطقه به دنبال آن هستیم تا نسبت به احداث ایستگاه آتش نشانی در قلب پایتخت اقدام کنیم.

بابایی پیرامون موضوع HSE در پایتخت چنین بیان کرد: به طور ویژه در بودجه ۱۴۰۳ بودجه به این بحث اختصاص داده شده است، که در روند کاهش حوادث و افزایش ایمنی ساختمان ها موثر باشد.

* استقرار کانکس های موقت آتش نشانی در نقاط بحرانی منطقه *

قدرت الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران نیز در این جلسه با توجه به بافت منطقه ۱۲ و قرار گیری نقاط مهم مانند بازار تهران استقرار کانکس های موقت آتش نشانی در نقاط بحرانی منطقه را مورد تاکید قرار دادو افزود : با همکاری مدیریت شهری این اقدام در میدان بهارستان به زودی اجرایی خواهد شد.

*موضوع میراث فرهنگی ایمن سازی منطقه ۱۲ در هیئت دولت مطرح شود*

علی نصیری ریاست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز با اشاره به اینکه منطقه ۱۲ بخش زیادی از بار پر ریسک ایمنی شهر تهران را به دوش می کشد ، گفت : مطرح شدن محدودیت های میراث فرهنگی در امر ایمن سازی منطقه و بازار تهران در هیئت دولت می تواند راه‌گشا باشد

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز