تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

امضا سند همكاری ایران و الجزایر در حوزه نفت و گاز

جواد اوجی و محمد عرقاب یکشنبه، ۱۳ اسفندماه پس از برگزاری نشست‌های عالی‌رتبه دو کشور در الجزیره یک سند همکاری در زمینه‌های نفت و گاز امضا کردند.
کد خبر: ۷۵۴۲۳

به گزارش معاصر، جواد اوجی و محمد عرقاب یکشنبه، ۱۳ اسفندماه در حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهوری الجزایر، پس از برگزاری نشست‌های عالی‌رتبه دو کشور در الجزیره یک سند همکاری در زمینه‌های نفت و گاز امضا کردند.

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیسی به الجزایر، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در حضور روسای جمهوری، پنج سند همکاری دیگر در زمینه‌های علمی، فناوری، اقتصاد، دانش‌بنیان، ورزشی، گردشگری و همکاری‌های رسانه‌ای امضا کردند.

پیش از این نشست، مذاکرات دوجانبه هیئت‌های عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در محل کاخ ریاست‌جمهوری این کشور آفریقای شمالی برگزار شد.

رئیس‌جمهوری  الجزایر امروز در محل کاخ ریاست‌جمهوری این کشور به‌صورت رسمی از ابراهیم رئیسی که در رأس هیئت عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی به الجزیره سفر کرده است، استقبال کرد.

در آیین استقبال رسمی، پس از نواخته‌شدن سرود ملی و گرفتن عکس یادگاری روسای‌جمهور ایران و الجزایر، اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور معرفی شدند.

بلافاصله پس از برگزاری مراسم استقبال از رئیس‌جمهوری ایران از سوی رئیس‌جمهوری الجزایر، گفت‌وگوی خصوصی دو طرف برگزار شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز