تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۶
مدیرعامل مؤسسه‌ی ادلمن

اعتماد مردم به هوش مصنوعی در حال کاهش است

اعتماد مردم به هوش مصنوعی در حال کاهش است
نظرسنجی‌ای جدید نشان می‌دهد که مردم در حال از‌دست‌دادن اعتماد خود به هوش مصنوعی هستند.
کد خبر: ۷۵۴۷۴

به گزارش معاصر، هوش مصنوعی به‌اندازه‌ای که حامیان آن می‌گویند، در بین مردم جهان محبوب نیست. اکسیوس با استناد به نظرسنجی جدید مؤسسه‌ی Edelman از ۳۲ هزار پاسخ‌دهنده‌ی جهانی گزارش می‌دهد که اعتماد عمومی اکنون و کمتر از ۱۸ ماه پس از «انقلاب هوش مصنوعی» که با انتشار چت‌جی‌بی‌تی OpenAI آغاز شد، کاهش‌ یافته است.

با وجود اصرار سیلیکون‌ولی بر مطمئن‌بودن هوش مصنوعی، نظرسنجی‌ اخیر‌ نمایانگر شک‌و‌تردید و کاهش اعتماد مردم است. مردم درباره اینکه هوش مصنوعی واقعاً به ما کمک‌ می‌کند یا خیر، اختلاف‌نظر دارند.

هوش

بر‌اساس نظرسنجی Edelman، اعتماد به هوش مصنوعی در سطح جهان از ۶۱ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۵۳ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است. در ایالات متحده، فقط ۳۵ درصد از مردم می‌گویند که به فناوری هوش مصنوعی اعتماد دارند در حالی پنج سال پیش این آمار ۵۰ درصد بود. در این کشور ناامنی شغلی در حال افزایش است و تعدادی از مردم یا شغل خود را به‌‌دلیل هوش مصنوعی از دست داده‌اند یا در خطر از‌دست‌دادن کارشان هستند.

کاهش اعتماد به هوش مصنوعی از سال ۲۰۱۹ تاکنون عجیب نیست. قبل از سال ۲۰۲۲، هوش مصنوعی بیش از آنکه واقعی به‌نظر برسد، پدیده‌ای علمی‌تخیلی بود. با ChatGPT و آشنا‌شدن و تعامل مردم با هوش مصنوعی، نگرانی‌ها درباره نابودی شغل‌ها به‌دست این فناوری یا شاید به بردگی‌گرفتن همه‌ی انسان‌ها ناگهان بسیار بیشتر شد.

ریچارد ادلمن، مدیرعامل مؤسسه‌ی ادلمن، در بیانیه‌ای درباره‌ی نظرسنجی گفت از هر سه نفر، دو نفر از مردم فکر می‌کنند که نوآوری هوش مصنوعی تاکنون بد مدیریت شده است.

با اینکه ۷۶ درصد از مردم به‌طور‌کلی به صنعت فناوری اعتماد دارند، تنها نیمی از مردم هوش مصنوعی را مطمئن می‌دانند. پاسخ‌دهندگان Edelman گفتند که برای اعتماد به هوش مصنوعی منتظرند تا دانشمندان آن‌ها را درباره‌ی ایمنی هوش مصنوعی آگاه کنند.

جاستین وستکات، مدیرفناوری جهانی ادلمن گفت: «کسانی که هوش مصنوعی مسئولت‌پذیر را در اولویت قرار می‌دهند و به‌طور شفاف با جوامع و دولت‌ها شریک می‌شوند و کنترل را به‌دست کاربران بازمی‌گردانند، نه‌تنها صنعت را رهبری خواهند کرد؛ بلکه پل اعتماد را بازسازی می‌کنند.»/فرارو

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز