تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان مطرح کرد؛

افزایش ۴۳ درصدی تولید نفت میدان آزادگان در دولت سیزدهم

افزایش ۴۳ درصدی تولید نفت میدان آزادگان در دولت سیزدهم
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از افزایش ۴۳ درصدی تولید نفت در میدان آزادگان نسبت به دولت قبل خبرداد و گفت: برآورد اولیه برای تولید نفت در میدان سپهر و جفیر طی یک برنامه ۲۰ ساله ۵۴۰ میلیون بشکه است که احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.
کد خبر: ۷۵۴۷۸

به گزارش معاصر به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، مهندس عبدالله عذاری اهوازی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح محدوده جغرافیایی فعالیت این شرکت اظهار کرد: ۸۶ درصد ذخایر نفتی مشترک کشور، در میادین نفتی شرکت نفت و گاز اروندان در غرب کارون قرار دارد و بزرگترین آن نیز در میدان آزادگان است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه تولید نفت در میدان آزادگان نسبت به دولت قبل ۴۳ درصد افزایش داشت، افزود: ظرفیت تولید تاسیسات غرب کارون بیش از ۴۵۰ هزار بشکه در روز است و تولید آن نسبت به دولت قبل ۱۴ درصد افزایش داشت.

وی گفت: برآورد اولیه برای تولید نفت در میدان سپهر و جفیر در یک برنامه ۲۰ ساله ۵۴۰ میلیون بشکه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تاسیسات فرآورشی غرب کارون ظرفیت فرآورش ۱۶۵ هزار بشکه در روز را دارد، ادامه داد: این واحد فراورشی و نمکزدایی تماماً با راهبری شرکت نفت و گاز اروندان ساخته و توسعه داده شده و از بدو ساخت آن تاکنون ۲۲۰ میلیون بشکه نفت در این کارخانه فرآورش شده است.

عذاری اهوازی با اشاره به برنامه این شرکت برای حذف سوختن گازهای همراه نفت بیان کرد: با راه‌اندازی NGL3200 روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت از میدان آزادگان شمالی و یادآوران جمع‌آوری و به این تاسیسات ارسال می‌شود.

وی افزود: همچنین طی قراردادی با هلدینگ خلیج فارس تمام گازهای مشعل دارخوین و غرب کارون تا اواسط سال ۱۴۰۴ جمع‌آوری و به NGL3200 ارسال خواهد شد که جلسات هماهنگی آن به صورت مستمر با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود.

عذاری اهوازی عنوان کرد: روزانه ۷۰ میلیون فوت مکعب گاز در تاسیسات دارخوین سوخته می‌شد که با تمهیدات عملیاتی و تزریق بیشتر به مخزن، این میزان گاز سوزی به حداقل ترین حالت و ۵ میلیون فوت مکعب در روز رسید و اگر فازهای بعدی پروژه NGL3200 به بهره‌برداری برسد این گازها به این تاسیسات ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اضافه کرد: در آخرین گزارش قانون تولید بار اول از ۶ قرارداد تولید بار اول در وزارت نفت ۴ قرارداد مربوط به شرکت نفت و گاز اروندان با ارزش ۱۲۴ میلیارد تومان بود و همچنین طی یکسال گذشته نیز مبلغ قراردادها با مراکز و شرکت های دانش‌بنیان و انجام طرح های ساخت داخل در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که جهش قابل توجهی را شاهد بوده ایم.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز