تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران

آغاز بهره‌برداری رسمی از میادین نفتی سپهر و جفیر به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار

آغاز بهره‌برداری رسمی از میادین نفتی سپهر و جفیر به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: بهره‌برداری رسمی از میادین سپهر و جفیر به‌زودی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۵۴۸۵

به گزارش معاصر به نقل از شرکت ملی نفت ایران،‌ محسن خجسته‌مهر اظهار کرد: این پروژه ملی در قراردادی به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار با تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت سبک صادراتی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در این طرح ملی به ساخت داخل توجه ویژه‌ای شده است، افزود: در این طرح با توجه به فشار بالای مخزن نفتی، استفاده از تجهیزات سرچاهی معمول امکان‌پذیر نبود و از همین رو در جریان توسعه بومی‌سازی تجهیزات تکمیل چاه با فشار ۱۰ هزار پی‌اس‌آی به انجام رسید.

خجسته‌مهر تصریح کرد: نصب، اجرا و تکمیل ۵۱ کیلومتر خط لوله جریانی نفت و احداث بیش از ۳۲ کیلومتر جاده دسترسی و معابر از دیگر اقدام‌هایی است که در توسعه میادین سپهر و جفیر به انجام رسیده است.

وی در پایان افزود: از تلاش همکارانم در شرکت ملی نفت ایران، شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت پیمانکار برای توسعه این طرح که نماد مهمی از تبلور ساخت داخل است قدردانی می‌کنم.

بر اساس این گزارش،‌ میادین نفتی سپهر و جفیر در منطقه غرب کارون در جنوب غربی شهر اهواز واقع شده است. این قرارداد ۲۰ ساله که با هدف تولید نفت از یکی از عمیق‌ترین و پرفشارترین لایه‌های نفتی ایران امضا شده است، نخستین قرارداد از قراردادهای جدید نفتی بود که به تولید نفت منجر شده است.

تعداد چاه‌ها تا انتهای طرح ۱۳۵ حلقه چاه خواهد بود که روزانه ۱۱۰ هزار بشکه نفت در پایان اجرای قرارداد از میادین سپهر و جفیر تولید می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز