تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
تمدید صدرنشینی

استقلال خوزستان 0-1 استقلال تهران

استقلال خوزستان 0-1 استقلال تهران
استقلال تهران با گلزنی گوستاوو بلانکو در اهواز توانست بردی ارزشمند را برابر هم‌نام خوزستانی خود به‌دست آورد.
کد خبر: ۷۵۵۱۰

به گزارش معاصر، مسابقات نوزدهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران سرانجام به آخرین رقابت خود رسید و براساس برنامه‌ریزی انجام شده، تیم‌های استقلال خوزستان و استقلال تهران برابر هم صف‌آرایی کردند. پیش از برگزاری تقابل 2 تیم هم‌نام اهوازی و تهرانی، از میان تیم‌های حاضر در کورس مدعیان، پرسپولیس بردی پرگل را مقابل فولاد به‌دست آورد، سپاهان در خانه برای پنجمین بازی پیاپی در لیگ برتر مغلوب شد و با نتیجه 3 بر 2 برابر پیکان شکست خورد و تراکتور در رفسنجان مقابل مس متوقف شد.

آبی‌پوشان اهوازی تا پیش از مسابقه امشب با 12 امتیاز و تفاضل 11- در رتبه پانزدهم جدول بودند و این فرصت را داشتند تا با کسب امتیاز برابر استقلال تهران بتوانند از منطقه قرمز جدول خارج شوند و به رتبه چهاردهم صعود کنند. در طرف مقابل، استقلالی‌ها با یک بازی کمتر نسبت به پرسپولیس، خود را هم‌امتیاز با حریف سنتی می‌دیدند و برای تثبیت جایگاه‌شان در صدر جدول، در سودای آن بودند تا بتوانند استقلال خوزستان را شکست بدهند و با کسب 3 امتیاز بیرون از خانه در رتبه نخست جدول بمانند.

ترکیب استقلال خوزستان

فرزین گروسیان، عثمان اندوگ، علیرضا خوشکفا (از دقیقه 46: بهروز بارانی)، داستانبک تورسونوف، حسین ساکی، متین کریم‌زاده (از دقیقه (12+45): علیرضا کاظمی)، محمود مطلق‌زاده (از دقیقه 46: حسن شوشتری)، حسین احمدی (از دقیقه 55: امیرمحمد محکم‌کار)، سایو روبرتو (از دقیقه 75: پیمان رنجبری)، جواد آقایی‌پور و آسو رستم

سرمربی: سیروس پورموسوی

ترکیب استقلال تهران

حسین حسینی، رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، صالح حردانی (از دقیقه (4+90): ایمان سلیمی)، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور (از دقیقه (4+90): زبیر نیک‌نفس)، آرش رضاوند (از دقیقه 76: امید حامدی‌فر)، جلال‌الدین ماشاریپوف (از دقیقه 83: پیمان بابایِی) و گوستاوو بلانکو (از دقیقه (4+90): آرمان رمضانی)

سرمربی: جواد نکونام

سیروس پورموسوی نسبت به دیدار قبلی تیمش برابر تراکتور تبریز، 3 تغییر در ترکیب اولیه تیمش اعمال کرد و سعید ایران‌خواه، حسن شوشتری و علیرضا کاظمی جای خود را به حسین احمدی، متین کریم‌زاده و جواد آقایی‌پور دادند. در آن‌سوی میدان هم جواد نکونام در مقایسه با دیدار با مس رفسنجان، 3 تغییر در ترکیب اولیه آبی‌ها اعمال کرد و ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور و گوستاوو بلانکو جانشین جعفر سلمانی، امید حامدی‌فر و آرمان رمضانی شدند.

2 تیم با قضاوت موعود بنیادی‌فر و در حضور بیش از 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه غدیر اهواز کار خود را از ساعت 19:48 آغاز کردند. آبی‌پوشان پایتخت بازی را تهاجمی‌تر از حریف خود آغاز کردند اما خیلی زود خاموش‌شدن یکی از پروژکتورهای ورزشگاه غدیر اهواز در جریان بازی وقفه ایجاد کرد و بیش از 10 دقیقه بازی از جریان افتاد تا با روشن‌شدن دوباره پروژکتور، بازیکنان 2 تیم بتوانند کارشان را پیش ببرند. شاگردان جواد نکونام بعد از شروع دوباره مسابقه، حملات خود روی دروازه استقلال خوزستان را آغاز کردند که در دقیقه 18، ضربه سر گوستاوو بلانکو به مدافعان حریف برخورد کرد و به کرنر رفت تا اولین موقعیت جدی مسابقه برای آبی‌پوشان پایتخت به گل تبدیل نشود.

شاگردان نکونام به حملات خود ادامه دادند و در دقیقه 19 و بعد از آنکه ضربه بلانکو دفع شد، رافائل سیلوا از حوالی نقطه پنالتی با شوت خود دروازه استقلال خوزستان را هدف قرار داد که شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت و جایی در چارچوب دروازه حریف نداشت. آبی‌پوشان اهوازی روی یک ضدحمله در دقیقه 27 در محوطه جریمه استقلال تهران صاحب موقعیت گلزنی شدند که هوشیاری محمدحسین مرادمند و تکل به‌موقع او سد راه آن شد تا شاگردان پورموسوی بخواهند دروازه حسین حسینی را تهدید کنند.

آبی‌پوشان تهرانی نسبت به حریف خود برتری محسوسی داشتند و در دقیقه 38، روی یک کار تیمی زیبا، جلال‌الدین ماشاریپوف در محوطه جریمه استقلال خوزستان صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه او کیفیت لازم را نداشت و از بالای دروازه به بیرون رفت. حملات شاگردان نکونام سرانجام در دقیقه 41 به بار نشست و روی ارسال ماشاریپوف، بلانکو با ضربه سر خود دروازه استقلال خوزستان را باز کرد تا آبی‌پوشان تهرانی با یک گل از حریف هم‌نام خود پیش بیفتند.

بلانکو بعد از باز کردن دروازه استقلال خوزستان، بار دیگر فرصت گلزنی داشت اما این‌بار ضربه سر او را فرزین گروسیان مهار کرد. همچنین در دقیقه 45، ابوالفضل جلالی با شوتی زهردار دروازه استقلال خوزستان را تهدید کرد که شوت او از کنار دروازه حریف به بیرون رفت. با توجه به وقفه ایجاد شده در جریان بازی، بنیادی‌فر 11 دقیقه وقت اضافی اعلام کرد اما در وقت‌های تلف‌شده، خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود و مصدومیت متین کریم‌زاده از ناحیه کتف و خروج او از ترکیب استقلال خوزستان، مهم‌ترین اتفاق وقت‌های تلف‌شده بود تا نیمه نخست با برتری یک‌گله آبی‌پوشان پایتخت خاتمه یابد.

شاگردان نکونام به مانند نیمه نخست، نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل دوم بودند که 2 شوت پیاپی گوستاوو بلانکو و جلال‌الدین ماشاریپوف به شکلی خطرناک از کنار دروازه استقلال خوزستان به بیرون رفت. رفته‌رفته با توجه به تعویض‌های تهاجمی سیروس پورموسوی، آبی‌پوشان اهوازی بیشتر توپ‌ومیدان را در اختیار گرفتند و در دقیقه 66 موقعیتی مشکوک به خطای هند در محوطه جریمه استقلال تهران رخ داد اما موعود بنیادی‌فر دستور به ادامه بازی داد.

سیروس پورموسوی در دقیقه 72 اعتراضات مکرری نسبت به عملکرد داور چهارم داشت و همین مسئله باعث شد تا بنیادی‌فر او را از کنار زمین اخراج کند. بعد از اخراج پورموسوی، بازی برای دقایقی به دلیل پرتاب اشیا محترقه متوقف شد و بعد از به جریان افتادن دوباره، آبی‌پوشان اهوازی به تلاش‌شان برای ثبت گل تساوی ادامه دادند اما شاگردان جواد نکونام توانستند به خوبی بازی را مدیریت کنند و عملکرد قابل‌قبولی را از خود در فاز دفاعی به جای گذاشتند.

موعود بنیادی‌فر با توجه به اتفاقات جنجالی رخ داده در نیمه دوم، 10 دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرد که در همان آغاز وقت‌های تلف‌شده مصدومیت حسین حسینی و صالح حردانی باعث وقفه دوباره در جریان بازی شد! بعد از شروع مسابقه، آبی‌پوشان پایتخت به خوبی توانستند بازی را مدیریت کنند و خبری از گلزنی شاگردان سیروس پورموسوی نبود تا نبرد 2 تیم همنام تهرانی و خوزستانی با برتری یک‌گله استقلال تهران خاتمه یابد تا آبی‌پوشان پایتخت به روند ناکامی‌های خود در دیدارهای بیرون از خانه پایان بدهند و بعد از حدود 5 ماه، طعم پیروزی در بیرون از خانه را بچشند.

استقلال تهران با این پیروزی 42 امتیازی شد و جایگاه خود در رتبه نخست جدول را تثبیت کرد. آبی‌پوشان اهوازی هم با پذیرش یازدهمین باخت فصل، 12 امتیازی باقی ماندند و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به نساجی مازندران در جایگاه پانزدهم جدول قرار گرفتند. در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران که طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ روز چهارشنبه بیست‌وسوم اسفندماه برگزار خواهد شد، آبی‌پوشان پایتخت باید در مسابقه داربی به مصاف پرسپولیس بروند و در همان روز، استقلال خوزستان در اصفهان میهمان ذوب‌آهن است.

نتایج دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران

پنجشنبه هفدهم اسفندماه

هوادار تهران 1-1 ذوب‌آهن اصفهان

ملوان بندرانزلی 1-0 گل‌گهر سیرجان

صنعت‌نفت آبادان 1-1 نساجی مازندران

جمعه هجدهم اسفندماه

مس رفسنجان 1-1 تراکتور تبریز

سپاهان اصفهان 2-3 پیکان تهران

شمس‌آذر قزوین 2-1 آلومینیوم اراک

پرسپولیس تهران 4-2 فولاد خوزستان

استقلال خوزستان 0-1 استقلال تهران

در پایان هفته نوزدهم، استقلال تهران با 42 امتیاز صدرنشین جدول لیگ بیست‌وسوم است و پرسپولیس تهران با 39 امتیاز در رتبه دوم است. تراکتور تبریز و ملوان بندرانزلی هم 32 امتیاز دارند که سرخ‌پوشان تبریزی به لطف تفاضل گل بهتر و انجام بازی کمتر نسبت به حریف شمالی رتبه سوم جدول را در اختیار دارند. در قعر جدول هم تیم‌های صنعت‌نفت آبادان، استقلال خوزستان و نساجی مازندران در رتبه‌های چهاردهم تا شانزدهم هستند. هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران روز چهارشنبه بیست‌وسوم اسفندماه پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین دیدارها، استقلال و پرسپولیس باید در داربی پایتخت به مصاف هم بروند، تراکتور تبریز میهمان هوادار است، ملوان بندرانزلی در تهران به مصاف پیکان خواهد رفت و سپاهان اصفهان هم میهمان فولاد خوزستان خواهد بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز