تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
دبير کل سابق کميسيون ملي يونسکو در ايران:

توجه به میراث فرهنگی در صنعت نفت قابل ستای است

توجه به میراث فرهنگی در صنعت نفت قابل ستای است
حجت الله ايوبي،اظهار داشت: زماني که توجه مديران مناطق نفتي را به مسئله فرهنگ مشاهده مي کنم به عنوان فردي علاقه مند به اين حوزه احساس غرور مي کنم که در اين دوران توجه به گذشته وجود دارد.
کد خبر: ۷۵۵۲۵

به گزارش معاصر به نقل از شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب، حجت الله ايوبي، دبير کل سابق کميسيون ملي يونسکو در ايران، طي بازديد از نخستين نمايشگاه موزه ها، اشياء و اسناد تاريخي صنعت نفت جنوب اظهار داشت: زماني که توجه مديران مناطق نفتي را به مسئله فرهنگ مشاهده مي کنم به عنوان فردي علاقه مند به اين حوزه احساس غرور مي کنم که در اين دوران توجه به گذشته وجود دارد.

وي ضمن ابراز خرسندي از اقدامات صورت گرفته در راستاي برگزاري اين نمايشگاه بيان داشت: گذشته چراغ راه آينده است و مسير را براي آيندگان روشن مي کند، بنابراين توجه به ميراث تاريخي براي ما ارزشمند است.

دکتر ايوبي با اشاره به پيشرفت هاي جهان امروز، خاطرنشان کرد: نوگرايي در ايران اسلامي به گونه ديگري اتفاق افتاده است. به طوري که آثار ايراني و اسلامي در آن به وضوع مشخص مي شود؛ در حالي که مدرنيته و نوگرايي در کشورهاي اروپايي آزاردهنده و سطحي است.

دبير کل سابق کميسيون ملي يونسکو در ايران به فرهنگ اصيل ايران اسلامي اشاره کرد و افزود: صنعت نفت از سوي کشورهاي خارجي پايه‌گذاري شد، اما سرمايه انساني، اراده و قدرتي که در اين تمدن وجود داشت، سبب شد که اکنون به الگويي براي ساير کشورها تبديل شويم.

وي با بيان اينکه فرهنگ و تمدن قابل خريداري نيست، ادامه داد: 50 سال بدون حضور پايه‌گذاران صنعت نفت و دست‌هاي خارجي به پيشرفت‌هاي شگرفي دست يافتيم و اکنون اين صنعت به اوج خود رسيده است.

ايوبي در پايان ابراز داشت: توجه به ميراث فرهنگي در صنعت را ستايش مي کنم زيرا بخش عظيمي از تاريخ کشور به نفت ختم مي شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز