تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کارشناسان اقتصادی

پیش‌بینی قیمت دلار برای سال جدید/ نرخ ارز تا چه کانالی بالا می‌رود؟

پیش‌بینی قیمت دلار برای سال جدید/ نرخ ارز تا چه کانالی بالا می‌رود؟
قیمت دلار در آغاز هفته، در محدوده افزایشی نوسان داشت، اما از کف کانال ششم فراتر نرفت. روند تقاضا در روزهای پایانی سال همچنان صعودی است و معامله‌گران از رشد قیمت در بازارهای جهانی و تاثیر آن بر قیمت دلار در بازار داخلی خبر می‌دهند.
کد خبر: ۷۵۵۲۹

به گزارش معاصر، قیمت دلار روز شنبه افزایش محدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومانی داشت و در پله هفت و هشت در کف کریدور ششم معامله شد. معامله‌گران مدعی هستند بازار آزاد و معاملات دلار، داغ و فروشنده در بازار انگشت شمار است.

دلار به کریدور قبل برمی‌گردد؟

برخی معامله‌گران با توجه به اجرای سیاست فریز قیمت دلار توسط بانک مرکزی در سال جاری معتقدند دلار در روزهای انتهایی سال در کانال ۵۰ هزار تومانی بسته می‌شود. آنها می‌گویند سیاست‌گذار اجازه نمی‌دهد دلار در کریدور ششم، سال ۱۴۰۲ را به پایان برساند و اگر در منطقه فعلی مانده، قصد نوسانگیری از بازار ارز را دارد.

باید توجه داشت که روند صعودی قیمت در بازارهای جهانی در التهابات بازارهای داخلی بی‌تاثیر نبوده است. رشد طلای جهانی و بیت‌کوین اثر صعودی قیمت دلار را تقویت کرد و بازارها به شکل‌ شارپی‌تری در روند افزایشی قرار گرفتند.

سال سخت دلار در راه است؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند در سال آینده فشار مالیاتی زیاد خواهد شد و سخت‌گیری‌های دولت افزایشی است. آنها می‌گویند برای دولت رونق اقتصادی و اشتغال اهمیت خاصی ندارد و همه اینها شرایط رکودی بدی برای بازارهای مالی همانند سال جاری به وجود خواهد آورد.

روز شنبه ۱۹ اسفند قیمت ارزهای مهم در بازار با روند افزایشی بازگشایی شد. قیمت درهم در اولین روز هفته با قیمت ۱۶ هزار و ۳۷۰  تومان بسته شد و افزایش ۵۰ تومانی داشت. علاوه بر آن، قیمت تتر  با رشد ۴۰۰ تومانی روی رقم ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومانی قرار گرفت. پوند انگلیس رشد ۷۰۰ تومانی داشت و با رقم ۷۷ هزار و ۷۹۰ تومان معامله شد. یورو با رش ۱۰۰۰۰ تومانی به کانال ۶۶ هزار تومانی راه یافت و به قیمت ۶۶ هزار و ۲۱۰ تومان رسید.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز