تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان

طالبان: داعش، زاده سازمان‌های اطلاعاتی خارجی است

طالبان: داعش، زاده سازمان‌های اطلاعاتی خارجی است
معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان اظهار داشت گروه تروریستی داعش، زاده سازمان‌های اطلاعاتی خارجی است اما توسط نیروهای امنیتی حکومت کنونی افغانستان نابود شده است.
کد خبر: ۷۵۵۸۵

به گزارش معاصر، «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان در دیدار با «بختیار سعیدوف» وزیر خارجه ازبکستان گفت «پس از حاکمیت امارت اسلامی بر افغانستان هیچ رویداد امنیتی در مرزهای دو کشور رخ نداده و پس از چهار دهه، صلح و آرامش در سراسر افغانستان حکم‌فرما شده است».

وی افزود: «فتنه داعش که زاده سازمان‌های اطلاعاتی خارجی است، اکنون نابود شده، کشت، قاچاق و استفاده از مواد مخدر ممنوع شده و فساد اداری نیز به صفر نزدیک است».

حنفی در ادامه تأکید کرد هیئت حاکمه افغانستان برای اجرای پروژه‌های ترانزیتی به ویژه پروژه‌های کاسا-۱۰۰۰، تاپی و افغان-ترانس که آسیای مرکزی را از طریق افغانستان به آسیای جنوبی متصل می‌کند، تلاش می‌کند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ» در کابل، سعیدوف نیز در این دیدار ضمن ابراز آمادگی ازبکستان برای همکاری در زمینه‌های مختلف با افغانستان گفت: سفر ما به افغانستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که فصل جدیدی از همکاری‌های دو کشور را باز خواهد کرد. رئیس جمهور میرضیایف به همکاری با افغانستان توجه ویژه دارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم افغانستان منزوی شود، افزود این کشور طی دو سال گذشته دستاوردهای چشمگیری در بخش‌های امنیتی، ثبات و اقتصاد داشته که قابل تحسین است.

وزیر خارجه ازبکستان در ادامه گفت تاشکند آماده است تجارب خود را در زمینه زمین‌شناسی، معدن، کشاورزی و منابع آب با افغانستان به اشتراک بگذارد و آمادگی دارد کارخانه‌های مشترکی بین مزارشریف و سرخان ایجاد کند.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز