تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی خبر داد:

جریمه ۱۷ میلیارد تومانی یک پزشک به دلیل خروج ۲۵۰ هزار دلار از کشور

جریمه ۱۷ میلیارد تومانی یک پزشک به دلیل خروج ۲۵۰ هزار دلار از کشور
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده ارزی یک پزشک برای خروج بیش از ۲۵۰ هزار دلار از کشور با محکومیت حدود ۱۷ میلیارد تومانی قطعی شده است.
کد خبر: ۷۵۶۰۱

به گزارش معاصر، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، این استان بالاترین آمار عملکرد در سطح کشور بعد از تهران را دارد گفت: از ابتدای سال در حوزه بهداشت، درمان و دارو بیش از ۲۰ مورد حکم تعطیلی چه در حوزه داروخانه‌های متخلف و چه مطب‌های پزشکی داشتیم. برخوردهای تعزیرات استان در حوزه‌های مختلف در کمتر استانی انجام شده است.

سید مرتضی مدنی افزود: کیفیت نظارت‌ها و بازرسی‌ها نیز موضوع دیگری است. قبلا نظارت و بازرسی توسط دستگاه‌های متولی و متمرکز بر سطح عرضه بود که این رویکرد را تغییر دادیم؛ زیرا بسیاری از تخلفات قبل از سطح عرضه و در سطح توزیع، بنکداران و شرکت‌های پخش و سطح تولید اتفاق می‌افتد که مورد رصد و پایش قرار گرفت و تاکید شد تمامی مراحل تولید، توزیع، تامین و عرضه مورد رصد، پایش، نظارت و بازرسی قرار گیرد. در زمان بازرسی و نظارت اگر فرایند غلطی در قیمت‌گذاری‌ها وجود داشته باشد علاوه بر اعمال قانون، آن فرایند غلط نیز باید در محل اصلاح شود.

وی در خصوص اهم پرونده‌های تعزیرات در موضوعات مختلف اقتصادی، درمان، بهداشت و قاچاق گفت: یک مورد از تخلفات در خصوص دو شرکت خودروسازی بود. یک شرکت ۱۶ شاکی خصوصی به علت گران‌فروشی خودرو داشت که پرونده رسیدگی شد. بیش از ۳۱۴ میلیارد ریال در حق دولت و بیش از ۳۱ میلیارد ریال در حق شکات محکوم شدند. شرکت دیگر ۵ شاکی دارد که یک میلیارد تومان در حق این ۵ شاکی و بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال در حق دولت محکوم شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: یک پرونده سوخت داریم که یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر برخلاف ضوابط توسط یک شرکت مشهور در سبزوار خریداری شده بود. رای اولیه صادر و به بیش از ۴۱۸ میلیارد ریال محکوم شد و سوخت نیز به نفع دولت مورد ضبط قرار گرفت. پرونده سوخت دیگر در دوغارون و قاچاق حدود ۵۳ هزار لیتر گازوئیل بوده که به بیش از ۲۱۷ میلیارد ریال محکوم شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰۰ تن برنج قاچاق با محکومیت بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال پرونده دیگر ما است. یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی به علت زیرمیزی و دریافت‌ وجه خارج از تعرفه به بیش از ۴۴ میلیارد ریال محکوم شده است. یک جراح عمومی نیز با شکایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیش از ۱۴ میلیارد ریال محکوم و حکم وی اجرا شد.

مدنی اضافه کرد: کارخانه آردی به علت عرضه خارج از شبکه ۹۶۳ تن گندم محکومیت داشته که در مرحله تجدید نظر است. این پرونده علاوه بر محکومیت بیش از ۱۴۴۰ میلیارد ریالی، ملزم به برگشت گندم است. پرونده ارزی یک پزشک برای خروج بیش از ۲۵۰ هزار دلار از کشور با محکومیت حدود ۱۷ میلیارد تومانی قطعی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری تعزیرات حکومتی ۱۵ هزار و ۱۷۸ مورد گشت مشترک با حوزه‌های مختلف داشته است، عنوان کرد: از این تعداد بیش از ۵۰۰۰ پرونده تشکیل شده و محکومیت این پرونده‌ها بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال بوده است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۴۵۰ گشت داشتیم، تعداد گشت‌ها پنج برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۴۰۰ مورد پلمب و ۳۶۰ مورد نصب پارچه تخلف داشتیم. از ۱۲ تا ۲۴ اسفند نیز ۹۶۶ مورد بازرسی توسط همکاران تعزیرات در کنار سایر دستگاه‌ها انجام و منجر به تشکیل ۵۱۴ فقره پرونده، ۱۳ مورد پلمب و ۱۶ مورد نصب بنر شده است.

مدنی در پاسخ به سوالی مبنی بر تخلف بیمارستان مهرگان در زمینه نداشتن دستگاه پوز و دریافت پول نقد گفت: همکاران ما دو روز پیش مراجعه کردند و پرونده آن در حال تشکیل است. دانشگاه علوم پزشکی باید پیش‌قدم شود و اعلام گزارش کند که موضوع در دست پیگیری است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌هایی که جدی ورود کردیم و هر هفته یک روز گشت مشترک داشتیم، بنگاه‌های املاک بود، تصریح کرد: با چندین مورد از بنگاه‌های اصلی در مناطق اصلی شهر از جمله سجاد، هاشمیه و الهیه برخورد صورت گرفته که منجر به پلمب و گاهی تشکیل پرونده‌های میلیاردی شده و اثرات خوبی داشته است. بیش از ۱۰۰۰ مورد بنگاه غیر مجاز بود که اقدامات در زمینه آن‌ها انجام شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز