تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
مردم شهر میرآباد

بی‌توجهی میراث فرهنگی به میراث ۵ هزار ساله/ قلعه تاریخی میرآباد را دریابید

بی‌توجهی میراث فرهنگی به میراث ۵ هزار ساله/ قلعه تاریخی میرآباد را دریابید
قلعه تاریخی پنج هزار ساله شهر میرآباد واقع در شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه است که همواره از سوی مسئولان امر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۵۶۶۶

به گزارش معاصر، قلعه تاریخی میرآباد ثلاث باباجانی استان کرمانشاه به دوره هزاره قبل از میلاد برمی گردد.

این قلعه تاریخی جزء میراث فرهنگی و تاریخی کشورمان است، اما به گفته اهالی این شهر تاکنون به اثر تاریخی توجهی نشده و در حال تخریب است.

در حالی که این اثر باستانی می‌تواند بهترین مکان برای جذب گردشگر در این نقطه از استان کرمانشاه و منطقه اورامانات شود.

از عظمت قلعه میرآباد، خاک منحصر به فرد، رویش گیاهی متنوع و متفاوت آن نسبت به خاک و گیاهان دیگر منطقه نشان دهنده آن است که خاک این قلعه متعلق به مکان‌هایی دور دست است.

بی‌توجهی میراث فرهنگی به میراث 5 هزار ساله/ قلعه تاریخی میرآباد را دریابید

نگذارید میراث فرهنگی ما نابود شود

یکی از شهروندان میرآباد در این رابطه به معاصر گفت: قلعه تاریخی شهر میرآباد عظمت قلعه میرآباد، خاک منحصر به فرد، رویش گیاهی متنوع و متفاوت آن نسبت به خاک و گیاهان دیگر منطقه نشان دهنده آنست که خاک این قلعه متعلق به مکان هایی دور دست میباشد.

با وجود قدمت تاریخی و موقعیت گردشگری تپه‌قلای میرآباد، مسئولان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی به‌عنوان متولی اصلی از این اثر ملی غفلت کرده‌اند در حالی‌که می‌تواند بهترین منطقه برای جذب گردشگران باشد.

 

بی‌توجهی میراث فرهنگی به میراث 5 هزار ساله/ قلعه تاریخی میرآباد را دریابید

شهر میرآباد در ۳۰ کیلومتری از شهرستان ثلاث باباجانی واقع شده و طبیعتی بکر برای گردشگری محسوب می‌شود؛ مناظر زیبا و سراب‌های آن افزون بر تپه تاریخی میرآباد سند تاریخی این منطقه است.

 

قلعه تاریخی میرآبادقلعه تاریخی میرآباد

باتوجه به توسعه گردشگری در مناطق اورامانات می‌طلبد اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نسبت به بازسازی و مرمت این قلعه اقدام کند تا شاهد حضور گردشگران در این منطقه باشیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز