تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
کیم جونگ اون

تبریک رهبر کره شمالی به پوتین به خاطر پیروزی در انتخابات

تبریک رهبر کره شمالی به پوتین به خاطر پیروزی در انتخابات
رهبر کره شمالی به مناسبت پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه به او تبریک گفت. این پیام در شرایطی صادر شده که رسانه‌های روسیه با اعلام نتایج شمارش ۹۹.۶۷ درصد از ارای انتخابات، از قطعی شدن پیروزی پوتین خبر دادند.
کد خبر: ۷۵۶۷۲

به گزارش معاصر، رهبر کره شمالی به مناسبت پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه به او تبریک گفت. این پیام در شرایطی صادر شده که رسانه‌های روسیه با اعلام نتایج شمارش ۹۹.۶۷ درصد از ارای انتخابات، از قطعی شدن پیروزی پوتین خبر دادند.

به دنبال قطعی شدن پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، رهبر کره شمالی کیم جونگ اون به او تبریک گفت.

در شرایطی که نگرانی غرب از تقویت روابط کره شمالی و روسیه ادامه دارد، پیام تبریک کیم به پوتین خبرساز شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی خبر داد که رهبر این کشور به مناسبت پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه به او تبریک گفت. این پیام در شرایطی صادر شده که رسانه‌های روسیه با اعلام نتایج شمارش ۹۹.۶۷ درصد از ارای انتخابات، از قطعی شدن پیروزی پوتین خبر دادند.

طبق آخرین نتایج رسمی آرا، رئیس‌جمهور روسیه ۸۷.۳۲ درصد آرا را کسب کرده و نیکلای خاریتونوف با ۴.۳ درصد، ولادیسلاو داوانکوف با ۳.۸۲ درصد و لئونید اسلاتسکی با ۳.۲ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

خبرگزاری دواتی یونهاپ کره جنوبی در گزارش خود نوشت که پیام تبریک کیم به پوتین «در بحبوحه تعمیق همکاری‌های نظامی بین دو کشور» ارسال شده است.

در شرایطی که طی یک سال اخیر کیم به مسکو و پوتین به پیونگ یانگ سفر کرده‌اند، غرب مدعی شده که کره شمالی در حال ارسال مهمات و توپخانه به روسیه برای جنگ اوکراین است؛ ادعایی که هر دو کشور آن را رد کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های کره شمالی، پیام ویژه کیم به پوتین را نماینده ارشد کره شمالی به وزارت خارجه روسیه تحویل می‌دهد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز