تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان؛

خاموش شدن اولین مشعل در میدان آزادگان شمالی

خاموش شدن اولین مشعل در میدان آزادگان شمالی
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ضمن تشریح اقدامات این شرکت به منظور جلوگیری از سوختن گاز‌های مشعل گفت: روزانه بیش از ۳۰ میلیون فوت مکعب گاز مشعل از میدان آزادگان شمالی به ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ ارسال و از سوختن آن جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۷۵۶۷۶

به گزارش معاصر به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، مهندس عبدالله عذاری اهوازی دوشنبه (۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲)در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما درخصوص جمع‌آوری گاز‌های مشعل اظهار کرد: در راستای حفظ محیط زیست و تاکیدهای رئیس جمهور، وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای حذف گازهای مشعل اقدامات قابل توجهی در شرکت نفت و گاز اروندان در مناطق دارخوین، آزادگان شمالی و غرب کارون انجام شده است.

وی افزود: بعد از راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ روزانه حدود ۳۰ میلیون فوت مکعب گاز مشعل از آزادگان شمالی به سمت این تاسیسات ارسال و از سوختن آن جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه سوختن گاز در مشعل آزادگان شمالی در حد پیلوت و به منظور حفظ ایمنی است، گفت: خوشحالیم که با تلاش همکارانم در سالروز تاسیس صنعت نفت با راه اندازی کمپرسور این کارخانه اولین مشعل میادین‌ غرب کارون خاموش شد و ان شاءالله طی قراردادی که با هلدینگ خلیج فارس داریم بنا است با احداث یک خط لوله از غرب کارون به ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ گازهای مشعل این منطقه نفتی نیز به این کارخانه ارسال شود.

وی ادامه داد: در منطقه دارخوین نیز کارهای بزرگی انجام شده است و مقداری از گازهای همراه نفت به مخزن برای افزایش فشار تزریق می‌شود. همچنین با انجام اصلاحات و تعمیرات تخصصی در تاسیسات دارخوین میزان سوختن گاز به واسطه مشعل از ۷۰ میلیون فوت مکعب در روز به تنها ۵ میلیون فوت مکعب کاهش داده شده است و طی همان قرارداد با هلدینگ خیلج فارس باقیمانده گاز به پالایش گاز هویزه منتقل خواهد شد.

عذاری اهوازی بیان کرد: در تلاشیم تا پایان سال یک یا دو سال آینده هیچ گازی در تاسیسات شرکت نفت و گاز اروندان سوخته نشود و با توسعه ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ و تکمیل فازهای دیگر گازهای همراه نفت به این کارخانه ارسال و به گاز خشک و متان تبدیل شده و ضمن افزایش تولید گاز شهری بخشی از خوراک پتروشیمی‌ها را نیز تامین کند.

وی عنوان کرد: گازهای همراه نفت در پتروشیمی‌ها به محصولات دیگر تبدیل شده و باعث ایجاد ارزش افزوده خواهد شد و این موضوع در راستای بیانات مقام معظم رهبری بوده و تبدیل این گازها به محصولات دیگر مصداق جلوگیری از خام فروشی است.

منبع: شرکت نفت و گاز اروندان 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز