تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
اتحادیه بین المللی مخابرات

رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات ۶ پله ارتقا یافت

رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات ۶ پله ارتقا یافت
اتحادیه بین المللی مخابرات موسوم به ITU گزارش تازه ای از شاخص جهانی توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) را منتشر کرد.
کد خبر: ۷۵۷۳۴

بر اساس اعلام اتحادیه بین المللی مخابرات، شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران ۶ رتبه ارتقا یافت.

به گزارش معاصر، اتحادیه بین المللی مخابرات موسوم به ITU گزارش تازه ای از شاخص جهانی توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) را منتشر کرد. بر اساس این گزارش که رتبه بندی از جایگاه کشورها به شمار می رود، جایگاه ایران با ۶ رتبه ارتقا از رتبه ۸۱ به ۷۵ رسید

همچنین در بررسی های تخصصی امسال ITU از نظر میزان امتیاز در شاخص IDI یا همان توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز امتیاز ایران با افزایش ۴۷ درصدی از عدد ۵۵ به ۸۱ رسیده است.

علاوه بر آن مقادیر زیرشاخص های ضریب نفوذ مشترکین پهن‌باند همراه، درصد استفاده از اینترنت و درصد خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در سال ۲۰۲۳ نیز به ترتیب از رشد ۱۵، ۹ و ۶ درصدی برخوردار شدند.

بنابر این گزارش، شاخص جهانی توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از معتبرترین شاخص‌های ارزیابی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که اتحادیه بین المللی مخابرات منتشر می کند.

این شاخص به عنوان یک استاندارد برای اندازه‌گیری و مقایسه عملکرد توسعه موثر فناوری اطلاعات و ارتباطات و با هدف بهره مندی عمومی و حداکثری از مزایا و فرصت‌های دیجیتالی‌سازی و سنجش شکاف دیجیتالی در کشورهای مختلف به کار می‌رود.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از گزارش امسال، آخرین گزارش اتحادیه جهانی مخابرات در مورد اعلام شاخص IDI و رتبه بندی کشورها مربوط به سال ۲۰۱۷ بوده است که به علت فرایند بازنگری در روش و زیرشاخص های ارزیابی متناسب با رویکردهای تحول دیجیتال در دنیا و سنجش بهتر اثرگذاری اجتماعی و اقتصادی توسعه فاوا متوقف شده بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز