تهران ° كمينه °  بیشینه °
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
وزیر کشور در مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب:

چهاردهمین دوره انتخابات با امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت برگزار شد

چهاردهمین دوره انتخابات با امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت برگزار شد
وزیر کشور گفت: چهاردهمین دوره انتخابات با امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۸۶۱

 به گزارش گروه سیاسی معاصر، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز، بکشنبه -۷مرداد- در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان، گفت: پروردگار بلندمرتبه را سپاسگزارم که با لطف و رحمت بیکران خود، به همه ما توفیق خدمت به ملت شریف ایران را در نظام مردمسالاری دینی عطا فرمود و در در امتداد این توفیق امکان برگزاری مطلوب انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را مهیا ساخت. 

وزیر کشور اضافه کرد: از دستاوردهای سترگ مردمسالاری دینی، آزادی سیاسی و حضور مردم در صحنه‌های تعیین سرنوشت خود است که از ابتدای انقلاب تاکنون در ۴۴ انتخابات به منصه ظهور رسیده است. 

وی یادآور شد: بی‌تردید پرچمدار این حرکت بزرگ و ملی، در راستای افق‌های پیشرفت و عدالت، امام عظیم‌الشان و مقام معظم رهبری هستند که همواره با رهبری حکیمانه خود، از حرکت کشور به سوی قله‌های ایران سرافراز و قوی مراقبت کردند. 

وحیدی در ادامه خاطرنشان کرد: در این فرصت، تشکر خالصانه خود را از رهنمودهای و حمایت‌های حضرت‌عالی، ابراز می‌دارم.

وزیر کشور افزود: دوره زمانی ۳۵ روزه برگزاری انتخابات، متاثر از فضای اندوهبارِ شهادت رئیس جمهور خودم، انقلابی، مومن ‌محبوب، آیت‌الله رئیسی عزیز و همراهان شهیدشان بود. شهید رئیسی با تلاش بی‌وقفه خود در خدمت و با سر دست گرفتن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، در گفتار و رفتار خود، تراز و نصاب جدیدی برای تصدی مسئولیت در جمهوری اسلامی رقم زد و نویدبخش این حقیقت شد که مسیر روشن انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب با اراده جمعی عقلانیت انقلابی و کارآمدی جهادی طی میشود. 
 
وی گفت: خدا را شاکرم که افتخار خدمت در دولتی را نصیبم کرد که رئیس آن، پس از مجاهدت‌های فراوان، با شهادت در درگاه الهی پذیرفته شد و صحنه‌های پرشکوه قدرشناسی مردم بزرگ ایران از خدمت‌گذار خود در حماسه تاریخی بدرقه وی، مهر تاییدی از جانب ملت بر کارنامه ایشان گردید و رهبری معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات متعدد خود از ایشان تمجید کردن و شهید جمهورش را مغتنم خواندند. 

وزیر کشور تصریح کرد: دولت سیزدهم و وزارت کشور مفتخر است بعنوان مجری انتخابات، بر اساس قانون و مولفه‌های چهارگانه رهبری انقلاب مبنی بر سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت، فرایند انتخابات را به پایان برساند. اکنون که فرایند انتخابات با تایید شورای نگهبان به پایان رسیده است، لازم می‌دانم گزارش را از روند برگزاری انتخابات ارائه کنم. 

وحیدی اظهار کرد: در گام نخست، جلسات سران قوا در راستای تدبیر امور کلان فرآیند انتخابات، پس از شهادت رئیس جمهور برگزار شد. متعاقب آن، ستاد انتخابات کشور، کمیته‌های مختلف کشور  به همراه هیأت بازرسی و ستاد امنیت انتخابات و نیز ستادهای. انتخابات در ۳۱ استان تشکیل شد. 

وی ادامه داد: در گام بعد، براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، هیات اجرایی مرکزی در وزارت کشور تشکیل شد و با برگزاری جلسات متعدد، تصمیمات لازم را در راستای تسهیل روند برگزاری انتخابات، اتخاذ کرد. علاوه براین، ۱۳۰۰ هیات اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌ها و همچنین حوزه‌های انتخابیه خارج از کشور، برای اجرای انتخابات ریاست جمهوری، تشکیل شد.  

۸۰ نفر در انتخابات ثبت نام کردند که از این تعداد ۶ نفر تایید صلاحیت شدند

وحیدی افزود: وزارت کشور با توجه به مصوبه شورای نگهبان، درتعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی مذهبی و مدیر و تدبیر بودن نامزدهای ریاست جمهوری، از ۲۸۷ نفر مراجعه‌کننده، ۸۰ نفر را واجد شرایط ثبت نام شناخت که پس از اخذ و تایید مدارک به شورای نگهبان معرفی شدند و این شورا نهایتا ۶ نفر را واجد صلاحیت‌های لازم تشخیص داد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز