تهران ۲۹.۹۱° كمينه ۲۹.۸۴°  بیشینه ۳۰.۷۹°
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

ترکیب 11 نفر منتخب خارجی‌های لیگ پانزدهم

قصد داریم پس از پایان نیم فصل لیگ برتر، تیم منتخب خارجی‌های لیگ را بررسی کنیم.
کد خبر: ۸۶۲۱
لیگ برتراخبار معاصر: نیم فصل نخست لیگ پانزدهم به پایان رسید و تیم فوتبال استقلال خوزستان با کسب 32 امتیاز از پانزده دیدار قهرمانی در نیم فصل مسابقات لیگ برتر کسب کرد.
 
قصد داریم در این گزارش تیم منتخب بازیکنان خارجی لیگ پانزدهم را معرفی کنیم.
 
دروازه بان:

بدون شک بهترین گزینه در این پست فرناندو خسوس است.

وی که سابقه بازی در تیم های کاژیاس و ماکائه در سری c برزیل را دارد در ابتدا لیگ پانزدهم به جمع آبی پوشان پیوست و هم اکنون نیز بهترین دروازه بان ایران لقب گرفته است.
 
الماس سیاه در 15 دیدار نیم فصل نخست موفق به ثبت 11 کلین شین شد و تنها چهار گل دریافت کرد.
 
در خط دفاع نیز موسی کولیبالی و هرایر مگویان قرار دارند.
 
کولیبالی 23 ساله اهل مالی است و از لیگ دوازدهم در جمع شاگردان ویسی عضویت دارد.
 
وی همراه محمد طیبی بهترین زوج دفاعی لیگ پانزدهم را تشکیل داده‌اند.

هرایر مگویان مدافع ارمنستانی باشگاه استقلال تهران نیز دیگر مدافع تیم منتخب محسوب می‌شود که سابقه بازی در تیم شیراکا ارمنستان را دارد از سال گذشته به جمع آبی پوشان پایتخت اضافه شده و عملکرد خوبی نیز در نیم فصل نخست لیگ پانزدهم از خود به نمایش گذاشته است.

وی همراه حنیف عمران زاده، زوج خط دفاعی استقلال را در لیگ پانزدهم تشکیل داده‌اند در پست دفاع راست نیز علی همام قرار دارد.

این بازیکن که در لیگ چهاردهم از تیم الخیمه لبنان به ذوب آهن پیوست بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت و در این فصل موفق به زدن یک گل هم شده است.
 
در پست دفاع چپ نیز دیگر بازیکن ذوب آهن ولید اسماعیل قرار دارد.
 
وی در پست دفاع چپ بازی های خوبی از خود به نمایش گذاشته است و 1375 دقیقه در ترکیب سبزپوشان توپ زده است. در پست هافبک دفاعی نیز مایتاس چاگو از فولاد خوزستان و آگوستوسزار از تراکتورسازی تبریز قرار دارند.
 
این 2 بازیکن که عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند بهترین بازیکنان خارجی در پست هافبک دفاعی محسوب می شوند و موفق به زدن 3 گل برای تیم های خود شده‌اند.
 
در این پس چاگو 2 بار برای فولادی‌ها گلزنی کرد و تک گل آگوستو سزار نیز در دیدار تراکتورسازی مقابل فولاد خوزستان به ثمر رسید. در پست هافبک طراح نیز مگنو باتیستا داسیلو قرار دارد.
 
وی متولد 21 سپتامبر 1985 در برزیل است و از سال 2011 نیز به ایران آمد.

باتیستا هم اکنون برای گسترش فولاد به میدان می رود، در 14 دیدار موفق به ثمر رساندن یک گل شده است.
 
در پست هافبک راست، آیان رامس 27 ساله قرار دارد. وی که با مبلغ حدود 900 میلیون تومان از تیم ملبورن سیدنی به عضویت تراکتورسازان در آمده است موفق شده 1217 دقیقه در این تیم توپ بزند.
 
رامس هر چند در اوایل لیگ از بازیکنان ثابت این تیم محسوب می شد اما با گذشت زمان این بازیکن دیگر نتوانست درخشش خود را ادامه دهد و هم اکنون نیز نسبت به گذشته کمتر بازی می کند، در گوشه چپ نیز سباستین استرندوال فنلاندی حضور دارد. وی با قراردادی 400 میلیون تومانی به جمع لوکوموتیورانان اضافه شد و هم اکنون موفق شد در 10 دیدار یک گل را به ثمر برساند.
 
این بازیکن 29 ساله نخستین بازی ملی خود را در سال گذشته انجام داد و تا به حال موفق به انجام دادن بازی ملی دیگری نشده است.

در پست مهاجم نیز عملکرد جری ریکاردو بنگستون و آلویس نانگ نزدیک به یکدیگر بود و به دلیل دقایق بازی کمتری جری نسبت به نانگ، این بازیکن به عنوان مهاجم در ترکیب خارجی های لیگ برتر انتخاب شد.
 
بنگستون این فصل با قراردادی حدود 600 میلیون تومانی به جمع شاگردان برانکو اضافه گردید و تا به حال نیز موفق به زدن چهار گل شد.
 
وی گل‌های خود در دیدار مقابل گسترش فولادو تراکتورسازی تبریز، به ثمر رساند و متحمل به کسب 3 امتیاز برای سرخ پوشان شد.

همچنین این بازیکن 2 گل دیگرش را در دیدار مقابل ملوان و استقلال تهران وارد دروازه حریفان کرد و نقش مهمی در جایگاه پرسپولیس دارد.
 
نگاهی می‌اندازیم به دیگر بازیکنان خارجی موثر در لیگ برتر کشورمان:
 
ایگورننزیچ، گیورگی گیورکیف، سرگی پاشنکو، لئوناردو مساریچ، کاردوسو، کارلوس، ایگورپراهچ، حمزه یونس.
 
حال امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، شمار این بازیکنان بیشتر شود تا مشکلی برای پیدا کردن 11 بازیکن منتخب نداشته باشیم.
 


انتهای پیام/ انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز