تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰

«سفرنامه مقصود جهان» منتشر شد

کتاب «سفرنامه مقصود جهان» نوشته محمود میرزا بن فتحعلی شاه قاجار با تصحیح، تحشیه و تعلیقات ساسان والی‌زاده در ۳۰۰ صفحه توسط انتشارات سفیر اردهال انتشار یافته است.
کد خبر: ۱۴۵۹۴
این کتاب که از نخستین سفرنامه‌های عصر قاجار و شامل یادداشت‌های محمود میرزا قاجار در زمان حکومت لرستان در سال ۱۲۴۰ قمری است، با ویراستاری مجتبی مقدسی و در ۳۰۰ صفحه توسط انتشارات سفیر اردهال انتشار یافته است.

در معرفی کتاب «سفرنامه مقصود جهان» عنوان شده است: احیا و تصحیح نسخ خطی به‌منظور  یافتن بن‌مایه‌های استحکام زبان و جلوگیری از نابودی سرمایه‌های فرهنگی و میراث مکتوب و حفظ فرهنگ و تمدن ایران و نیز اختصاصات فرهنگی و ادبی دارای اهمیت بسیار است.

در این کتاب چهارچوب اثر به لحاظ زیبایی نثر، دقت در جزئیات، و شگردهای توصیفی، تطبیق و استخراج ویژگی‌های سبکی و نگارشی و اختصاصات زبانی بررسی شده و در کنار آن تراجم احوال رجال، شرح و بازکاوی اماکن تاریخی و نقد فرهنگ عامه نیز انجام گرفته تا از معبر آن تصویری شفاف‌تر از وضعیت ادبیات، فرهنگ و هندسه فرهنگی عصر قاجار به دست آید.

شرح دقیقی از احوالات و آثار مولف از آغاز تا انجام و شرح دقایق و ظرایف متن از امتیازات این کتاب مهم آغاز عصر قاجار است.

این کتاب بر اساس شش نسخه خطی داخل و خارج از کشور به روش قیاسی و اسلوبی علمی تصحیح و تدوین شده است.

بر اساس این خبر، مراسم رونمایی از کتاب «سفرنامه مقصود جهان» در روز شنبه (۱۳ دی‌ماه) با حضور مسئولان فرهنگی و اهل قلم به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز