تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

سرمایه‌گذاری 130 میلیون دلاری فورد و بی‌ام‌و در تولید باتری خودروی برقی Solid Power

فورد و بی‌ام‌و از سال آینده سلول‌های باتری قابل استفاده در خودرو را از Solid Power دریافت می‌کنند تا در خودروهای برقی خود مورد آزمایش قرار دهند.
کد خبر: ۲۱۹۱۷
به گزارش معاصر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، فورد در حال افزایش میزان سرمایه‌گذاری خود در زمینه راه‌اندازی خط تولید باتری خودروی برقی شرکت Solid Power است و امیدوار دارد که تا پایان دهه 2020 بتواند باتری‌های نسل جدید را با خودروهای برقی‌اش ادغام کند.

فورد و بی‌ام‌و به همراه Volta Energy Technologies، شرکتی سرمایه‌گذار خطر پذیر، روز دوشنبه به طور رسمی اعلام کردند که  130 میلیون دلار در شرکت Solid Power برای تولید باتری‌های خودروی برقی سرمایه‌گذاری مرده‌اند. پیش از این در سال 2019، فورد سرمایه‌گذاری جداگانه‌ای نیز در این شرکت انجام داده بود.

Solid Power باتری‌هایی موسوم به حالت جامد تولید می‌کند، که از الکترولیت مایع موجود در باتری های یون لیتیوم معمولی که در حال حاضر برای تأمین انرژی بیشتر وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌شود ، بهره نمی‌برد. این باتری‌ها می توانند سبک‌تر باشند و چگالی انرژی بیشتری دارند که با هزینه کمتر، دامنه بیشتری را فراهم می کنند. اما در حال حاضر این باتری‌ها هزینه تولید بالاتری نسبت به باتری های یون لیتیوم و در اوایل ساخت دارند.

طبق این توافق جدید، فورد و بی‌ام‌و از سال آینده سلول‌های باتری قابل استفاده در خودرو را از Solid Power دریافت می‌کنند تا در خودروهای برقی خود مورد آزمایش قرار دهند. داگ کمپبل مدیر عامل شرکت Solid Power بیان کرد که سری دوم سرمایه‌گذاری در این شرکت سبب خواهد شد تا توانایی‌ها و قابلیت تولید داخلی این شرکت بهبود پیدا کند. 

هاو تای- تانگ، مدیر عامل فورد و مامور اجرایی این شرکت گفت که این خودروساز معتقد است که صنعت خودروهای برقی از دهه آتی گذار باتری‌های یون لیتیوم به حالت جامد را آغاز خواهد کرد. وی از افشای سرمایه گذاری کل فورد در باتری‌های حالت جامد خودداری کرد اما گفت که "در حال حاضر" این سرمایه‌گذاری به مراتب کمتر "از باتری‌های یون لیتیوم است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز