تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲

دستگیری ۲ جاعل که با "گواهی کسر از حقوق" جعلی، زندانی آزاد می کردند

کد خبر: ۲۳۲۸۲
انهدام شبکه فروشندگان سلاح، دستگیری موبایل قاپ ها، دستگیری زوج کلاهبردار درپایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران و آزادی زندانیان با ضمانت های جعلی از مهمترین خبرهای پلیس تهران بزرگ است.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ روز سه شنبه از انهدام شبکه فروشندگان سلاح و مهمات جنگی در فضای مجازی خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهمان پنج قبضه سلاح جنگی و شکاری غیر مجاز و سایر تجهیزات نظامی کشف شد.

سردار علی ذوالقدری در تشریح این خبر، اظهار داشت: ماموران پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در رصدهای اطلاعاتی موفق شدند فردی را که در فضای مجازی به تبلیغ، خرید و فروش سلاح های جنگی و شکاری می پرداخت، شناسایی کنند.

وی افزود: پس از انجام اقدامات فنی و در مراقبت های ویژه پلیسی، مشخص شد که متهم سلاح های جنگی  و شکاری را از همدستش در استان های جنوبی کشور تهیه و  پس از انتقال آن به مخفیگاهش با تبلیغ در فضای مجازی آنها را می فروشد.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران ادامه داد: محل تردد این فرد در حوالی مرزداران شناسایی و با هماهنگی قضائی روز گذشته اکیپی از ماموران به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند.

وی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم  سه قبضه سلاح جنگی، ۲  قبضه سلاح شکاری، ۲ دستگاه  بیسیم و ۱۳عدد فشنگ جنگی کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه دستگیری متهم دوم نیز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و با فرد یا افرادی که قصد خدشه دار کردن آن را داشته باشند با اقتدار برخورد خواهیم کرد.

موبایل قاپ های جنوب تهران به دام افتادند

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۲ موبایل قاپ حرفه‌ای خبر داد و گفت: ۵۰ فقره سرقت در جنوب تهران از این افراد کشف شد.

سرهنگ هوشنگ کاکاوندی بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره موبایل قاپی در  جنوب تهران، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات پلیسی ادامه تا اینکه ماموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان، موتورسواری را به جرم موبایل قاپی با همکاری همدستش تحویل  این پایگاه دادند.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه متهم علت دستگیری اش را درگیری با شاکی اظهار می کرد، تصریح کرد: بر خلاف اظهارات متهم شاکی اعلام داشت، در حال عبور از خیابان بودم که متهم به همراه همدستش موبایلم را قاپیده و پس از مقاومت و درخواست کمک از مردم این متهم دستگیر و همدستش متواری شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی همدست متهم را در مخفیگاهش دستگیر و هر ۲ به ۵۰ فقره موبایل  قاپی به همین شیوه معترف شدند.

سرهنگ کاکاوندی با اشاره به تکمیل پرونده قضائی متهمان و تحویل آنان به مراجع قضائی، تصریح کرد: از مخفیگاه آنها تعدادی گوشی های سرقتی کشف که با شناسایی۳۲ تن از مال باختگان تحویل آنان شده است.

زوج کلاهبردار درپایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: زوجی که با ادعای ذی نفوذ بودن در دستگاه های اجرایی، ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ کارآگاه هوشنگ کاکاوندی بیان داشت: با شکایت تعدادی از شهروندان مشخص شد که زن و مردی با ادعای داشتن نفوذ در دستگاه های اجرایی، مبالغ های مختلفی را از مال باختگان دریافت و سپس متواری شده اند.

وی اظهار کرد: با تجمیع پرونده های مشابه مشخص شد که متهمان به همین شیوه  مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از ۶ مال باخته کلاهبرداری و پس از دریافت وجوه،   محل را ترک و به تماس های تلفنی مال باختگان پاسخگو نیستند.

 رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تصریح کرد:  پس از هماهنگی های قضائی و شناسایی مخفیگاه آنان، هر دو متهم در مخفیگاهشان دستگیر و دربازدید از این مکان تعداد زیادی کارت بانکی کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: شناسایی سایر جرایم و کشف جزئیات پرونده کماکان  ادامه دارد.

آزادی زندانیان با ضمانت های جعلی

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران کفت: ۲ جاعل که با صدور "گواهی کسر از حقوق" جعلی، زندانیان را آزاد می کردند، دستگیر شدند.

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان بیان داشت: با شکایت یکی از شعب دادسرای ناحیه ۱۴ تهران مشخص شد که ۲ متهم با همدستی یکدیگر به ازای دریافت مبالغی از مال باخته، گواهی کسر از حقوق جعلی صادر کرده اند و مال باخته خواستار آزادی زندانی از مرجع قضائی شده است

وی با اشاره به اینکه مخفیگاه متهمان در اطراف میدان "ولیعصر" شناسایی و با هماهنگی های قضائی از این مکان بازدید شد، اضافه کرد:  اعضای این باند هنگام صدور گواهی های کسر از حقوق و احکام کارگزینی و فیش های حقوقی بازداشت شدند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: در بازرسی از این مکان تعداد زیادی مهر شرکت های تقلبی و گواهی کسر از حقوق و فیش های حقوقی جعلی کشف و  متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کردند.

این مقام انتظامی ابراز داشت:  متهمان معترف شدند با درج آگهی در فضای مجازی و با عنوان ضمانت بانکی، مشتریانشان را شناسایی و پس از دریافت  مبالغی از مال باختگان،   گواهی کسر از حقوق جعلی تحویل می دادند.

کنجوریان اشاره کرد:  تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده و جرائم احتمالی ادامه دارد. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : دستگیری
ارسال نظر

آخرین اخبار روز