تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

این هفته در بازار سهام چه گذشت؟

گروه های خودرویی، قطعه سازها و لیزینگی ها، گروه های بانکی، بیمه ای و حمل و نقلی در روزهای سپری شده این هفته ، اکثرا شروعی کم حجم و متعادل داشتند اما خودرو سازها و قطعه سازها از اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت تر برخوردار بودند.
کد خبر: ۲۶۷
اخبار معاصر: قرعه نوسان گیرها به نام نمادهای خفنر، خمهر و ختوقا افتاد و با رشد قیمتی و صف خرید مواجه شدند.

نماد خکمک با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد. در گروه بانکی نیز بعد از شروعی متعادل، نوساناتی منفی را شاهد بودیم. نماد وبملت بعد از مجمع عادی سالیانه، در محدوده منفی 6 درصدی به گردونه معامات بازگشت و با تاثیر منفی 15 و 7 واحدی شاخص کل به کار خود پایان داد.

نماد وخاور بعد از معاملات مثبت و پر حجم روز گذشته، متعادل شد و نماد حفارس نیز همچنان با معاملاتی مثبت و صف خرید به کار خود پایان داد.

گروه های شیمیایی، پتروشیمی و پالایشگاهی، اکثرا معاملاتی کم حجم و مثبت داشتند با این تفاوت که نمادهای کوچک گروه که در روزهای گذشته رشد قیمتی را تجربه کرده بودند، منفی تر پی گیری شدند.

نماد تاپیکو در ادامه حمایت های سهامدارعمده و اخبار مناسب پالایشگاه ستاره خلیج فارس، مثبت به کار خود پایان داد و رشد حدود 35 واحدی شاخص کل را ایجاد کرد. اکثر نمادهای گروه پالایشگاهی همچنان در غیاب بزرگان، منفی پی گیری شدند. در این بین بازگشایی در محدوده 4 درصد مثبت نماد شپنا چشم نوازی می کرد.

گروه های غذایی، قندی، کانی های غیر فلزی، کاشی سرامیک و محصولات لاستیکی، اکثرا شروعی متعادل با گرایشی مثبت داشتند اما گروه غذایی از اقبال بیشتری برخوردار شد ، گروه قندی هم شروعی مثبت داشت اما با گذشت زمان داد و ستدهایش اکثرا متعادل و منفی شدند.

نماد غمهرا ( غذایی مهرام ) پس از گره گشایی معاملاتی و رشد حدود 15 درصدی با صف خرید به کار خود پایان داد. نمادهای کمرجان، کسرام و کساپا از اقبال بیشتری برخوردار بودند و گروه کاشی و سرامیک در غیاب اغلب هم گروهی ها، منفی دنبال شدند.

گروه های فلزی و معدنی، اکثرا شروعی متعادل را تجربه کردند که با عرضه های بیشتر منفی شدند. نماد ذوب آهن طبق انتظار منفی پیگیری شد اما همچنان جز پربیننده ترین نمادهای بازار امروز بود.

در این گروه ها نمادهای فلوله و فسرب ازاقبال بیشتر و معاملاتی مثبت و نمادهای فنورد و فپنتا همچنان از صف خرید برخوردار بودند.

در گروه های برقی، ماشین آلات، تجهیزاتی و پیمانکاری، نمادهای بکام و بموتو همچنان با فشار فروش و افت قیمتی، و نمادهای آکنتور، بسویچ، تپکو و بکاب با رشد قیمتی مواجه شدند. در این بین فروش پر حجم حقوقی نماد بموتو در درصدهای منفی قابل تامل بود. نماد  فاذر متعادل با گرایشی منفی به گردونه داد و ستدها بازگشت.

گروه های ساختمانی و سیمانی، شروعی منفی داشتند که گروه سیمانی با فشار فروش و افت قیمتی بیشتری مواجه گردید. از معدود نمادهای مثبت آنها به ثنوسا، ثاژن و ثغرب می توان اشاره نمود. همچنین خبر احتمال افزایش میزان تسهیلات مسکن به 120 تا 150 میلیون تومان از طرف نائب رئیس کمسیون عمران مجلس نیز قابل توجه بود.

گروه های دارویی، آی تی و مخابراتی، اکثرا شروعی کم حجم، متعادل با گرایشی مثبت داشتند که با گذشت زمان، نمادهایی همچون رکیش و رانفورمعاملات مثبت تری را تجربه کردند. شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با خریدهای پر حجم حقوقی، مثبت دنبال شد و در نهایت رشد حدود 50 درصدی شاخص کل را ایجاد کرد.

طبق انتظار بازار با افت مجدد و معاملاتی کم حجم به کار خود پایان داد که تعطیلات پیش رو نیزمزید بر علت می باشد. احتمالا روز کاری آینده بسیار کم فروغ تر وهمچنان فرسایشی و منفی دنبال شود و فقط تک نمادهای خاصی به دلیل رخدادهای بنیادی مناسب، با اقبال بیشتری مواجه شوند.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز