تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

راه اندازی کاروان مقاومت و تداعی خاطرات دفاع مقدس در لواسان

کد خبر: ۳۱۴۲۱

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۱۶۳ ابوحمزه ثمالی لواسان گفت: بسیجیان این حوزه با راه‌اندازی کاروان مقاومت، فضاسازی معابر، اجرای گروه سرود و ایستگاه صلواتی یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را زنده می‌کنند.

حجت‌الاسلام نوید شکوهی فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۱۶۳ ابوحمزه ثمالی لواسان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس، بسیجیان دلاور حوزه ۱۶۳ ابوحمزه ثمالی لواسان با راه‌اندازی کاروان مقاومت یاد و خاطره ایام هشت سال دفاع مقدس را زنده می‌کنند. این کاروان متشکل از موتورسیکلت و خودروهای عملیاتی، آمبولانس، کامیون ۹۱۱، مینی‌بوس قدیمی که تماما گل‌اندود شده‌اند با پخش نواهای دوران دفاع مقدس در شهر به حرکت در می‌آیند.

وی گفت: بسیجیان عزیز هم با لباس‌های خاکی قدیمی، سربند و چفیه با دود کردن اسفند و بوی گلاب و پرچم به دست، درحالی که بی‌سیم‌چی با آن آنتن بلند بی‌سیم در ترک موتور نشسته و یک بسیجی در پشت تویوتا به صورت نمادین سر یک مجروح را بر دامن گرفته و با بی‌سیم خود درحال صحبت کردن است، حال و هوای سادگی و ایثار آن دوران و عشق و معرفت را تداعی م‌کند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج لواسان بیان کرد: در این میان، کامیون کفی که محل اجرای سیّار گروه سرود نوجوانان است، این کاروان را همراهی نموده و در محله‌های مختلف به اجرای سرودهای متناسب با دفاع مقدس، مقاومت و اربعین می پردازند. هدف از راه‌اندازی این کاروان، زنده نگه داشتن رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدا و ایثارگران گرانقدر، شاد کردن دل خانواده‌های معظم شهدا به اینکه نسل جدید قدردان خون‌های ریخته شده عزیزانشان هستند؛ همچنین نشر فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های جدید است که امیدواریم خداوند نام همه بسیجیان سرافراز را در زمره مروجین حقیقی مکتب شهید و شهادت قرار دهد.

وی ادامه داد: همچنین توسط بسیجیان این حوزه در برخی معابر اقدام به برپایی یادمان شهدا و برپایی یک موکب جهت توزیع ماسک و محلول ضدعفونی شده است. علاوه بر آن، به دلیل تقارن هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی ، یک موکب برپا شده که در آن با سیب‌زمینی سرخ کرده، بلال، چای هیزمی و غیره ازمردم عزیز پذیرایی می‌شود.


انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
برچسب ها : لواسان دفاع مقدس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز