تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

ابتلا به ویروس کرونا در مقابل رنگ مو حساسیت ايجاد می‌‌کند؟

مشتریان آرایشگاه‌ها پس از ابتلا و بهبودی از ویروس کرونا به رنگ مو حساسیت نشان می‌‌دهند.
کد خبر: ۳۱۴۳۹
 هنوز معلوم نیست به چه دلیل اشخاصی که پیشتر به کووید‌ـ۱۹ مبتلا شده‌اند به رنگ مو حساسیت پیدا می‌کنند.

با توجه به اینکه کووید‌ـ۱۹ یک بیماری جدید است، آگاهی زیادی در مورد آن از جمله عوارض بلندمدت و نمو  آن را در افراد مختلف نمی‌دانیم.

یکی از نمونه‌های آن که هفته‌های اخیر مطرح شده، بروز واکنش‌های حساسیتی است. از سال گذشته، آرایشگاه‌ها از موارد واکنش‌های حساسیتی مشتریان خود در برابر رنگ مو از جمله دانه‌های پوستی و سوختگی گزارش داده‌اند. این واکنش‌ها بیشتر در افرادی بوده که پیشتر آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده است. 

اما سوال اینجاست که چرا افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند باید به رنگ مو حساسیت نشان بدهند؟ 

این مساله با بروز دانه‌های پوستی و سوختگی در بهبودیافتگان از کووید همچنان ادامه پیدا کرده است.  هنوز معلوم نیست به چه دلیل اشخاصی که پیشتر به کووید‌ـ۱۹ مبتلا شده‌اند به رنگ مو حساسیت پیدا می‌کنند. اما در حال حاضر  پژوهشگران دانشگاه امپریال کالج لندن مشغول تحقیق پیرامون پیامد ویروس کرونا روی سیستم ایمنی و مصونیت بدن هستند. 

سازمان «ان‌اچ‌بی‌اف» می‌گوید: ممکن است واکنش‌های حساسیت به افزایش حساسیت پوستی افرادی مرتبط باشد که در طول دوره قرنطینه سراسری در بریتانیا برای مدت‌ها موهایشان را رنگ نکرده بودند.

نظام درمان عمومی بریتانیا می‌گوید حساسیت‌ها واکنش سیستم ایمنی و مصونیت بدن به عنصر یا ماده خاصی است که تصور می‌کند برای بدن مضر است. 

نظام درمان عمومی می‌افزاید که دلیل آن روشن نیست، اما اغلب افراد دارای حساسیت پیشینه ژنتیک و خانوادگی حساسیت یا عوارض مرتبط به آن از جمله آسم و اگزما دارند.

بیانیه ریچارد لمبرت، مدیرعامل فدراسیون ملی مو و زیبایی (ان‌اچ‌بی‌اف) می‌گوید: «هیچ‌گونه گواه علمی در تایید این نظریه وجود ندارد که ابتلا به کووید به‌تنهایی موجب افزایش واکنش‌های حساسیت‌زا به رنگ مو یا سایر مواد زیبایی و مو می‌شود. واکنش‌های حساسیت‌زا می‌تواند در هر زمان و به دلایل مختلف بروز کند که یکی از آن ضعف سیستم ایمنی بدن است.

لامبرت افزود: «پروتکل ان‌‌آچ‌بی‌اف آزمایش مشتریان (سالن‌های مو و زیبایی) هر شش ماه یک‌بار است؛ حتی اگر مشتری در نوع رنگ مو یا خدمات دیگری که دریافت می‌کرده تغییری نداده باشد. اما اگر مشتری نوع و رنگ مویش را تغییر داده یا به سالن آرایش دیگری مراجعه کند یا آرایشگر یا متخصص زیبایی در موردی نگران باشد، توصیه می‌کنیم که این آزمایش‌ها پیش از هر قرار ملاقات انجام شود.»

او گفت: «این آزمایش باید دست‌کم ۴۸ ساعت پیش از تک تک محصولاتی که ساخت کارخانجات مختلف بوده و قرار است (برای مشتری) استفاده شود، انجام گیرد. مشاوره کامل لازم است تا درباره تاریخچه بیماری‌های اخیر یا تغییر نحوه زندگی (مشتری) گفت‌وگو و در نظر گرفته شود. بدیهی است که مسئله با کسانی که خودشان در خانه موهایشان را رنگ می‌کنند، بُعد بیشتری پیدا می‌کند، زیرا ممکن است مردم به‌رغم توصیه کارخانه تولید‌کننده رنگ مو، (پیش از رنگ) آزمایش حساسیت ندهند. به همین دلیل ان‌اچ‌بی‌اف توصیه می‌کند رنگ مو تنها به دست متخصصان آموزش‌دیده روی مو گذاشته شود.»

پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز