تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸
صنعت‌نفت آبادان 0-3 پرسپولیس تهران

بهترین برد فصل سرخ‌ها را صدرنشین کرد

بهترین برد فصل سرخ‌ها را صدرنشین کرد
شاگردان اوسمار ویرا با کسب بردی 3گله در آبادان مقابل صنعت‌نفت توانستند با انجام یک بازی بیشتر نسبت به استقلال به صدر جدول لیگ بیست‌وسوم صعود کنند.
کد خبر: ۷۶۰۸۷

به گزارش معاصر، بیست‌وچهارمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران جذاب و پرهیجان آغاز شد؛ به‌طوری‌که در اولین مسابقه هفته، نبرد تیم‌های پیکان تهران و هوادار تهران برنده نداشت و دو تیم با تساوی 2-2 به کار خود پایان دادند و بعد از این مسابقه هم جدال جذاب گل‌گهر سیرجان و استقلال خوزستان بدون برنده به پایان رسید و در حالی‌که بازی تا دقیقه 90 با برتری 2گله سیرجانی‌ها دنبال شد، آبی‌های اهوازی توانستند به بازی برگردند تا این مسابقه هم با نتیجه تساوی خاتمه یابد. بعد از این دو مسابقه، نوبت به برگزاری دوئل تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس تهران به عنوان یکی از بازی‌های مهم هفته رسید.

زردپوشان آبادانی که در 5 بازی اخیرشان در لیگ برتر تنها یک پیروزی برابر سپاهان اصفهان به‌دست آورده بودند، به دنبال کسب دومین برد پیاپی خانگی خود با هدایت فراز کمالوند بودند تا امیدهایشان برای بقا در لیگ برتر را افزایش بدهند و در طرف مقابل، شاگردان اوسمار ویرا در تیم پرسپولیس که 6 مسابقه از 7 دوئل قبلی خود در لیگ برتر را با برد به پایان رسانده بودند، در تلاش بودند تا با شکست دادن صنعت‌نفت خود را به صدر جدول لیگ بیست‌وسوم برسانند.

ترکیب صنعت‌نفت آبادان

پیام پارسا، مصطفی نائیج‌پور، عرفان قهرمانی، میثم تهی‌دست، فرشاد محمدی‌مهر (از دقیقه 77: حسین سنگیرگیر)، امیرمحمد پناهی، مصطفی احمدی (از دقیقه 77: حسین شنانی)، طالب ریکانی (از دقیقه 89: محمدامین معیبدنژاد)، بوباکار تراوالی، یوسف کی‌شمس (از دقیقه 89: محمدصادق بارانی) و علی یوسف (از دقیقه 63: رضا امانی‌نژاد)

سرمربی: فراز کمالوند

ترکیب پرسپولیس تهران

امیررضا رفیعی، گیورگی گولسیانی (از دقیقه 46: فرشاد فرجی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، مسعود ریگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی (از دقیقه 85: سعید صادقی)، اوستون اورونوف (از دقیقه 76: محمد خدابنده‌لو)، امید عالیشاه (از دقیقه 12: وحید امیری) و عیسی آل‌کثیر (از دقیقه 76: ابوالفضل بابایی)

سرمربی: اوسمار ویرا

فراز کمالوند در مقایسه با دیدار قبلی تیمش برابر استقلال خوزستان، 2 تغییر در ترکیب تیمش اعمال کرد و به جای فیاض میردورقی و رضا امانی‌نژاد، مصطفی احمدی و مصطفی نائیج‌پور در ترکیب اولیه زردپوشان آبادانی قرار گرفتند. در نقطه مقابل، اوسمار ویرا تصمیم گرفت تا در ترکیب برنده تغییری را اعمال نکند و برای سومین مسابقه پیاپی، سرخ‌پوشان پایتخت با ترکیبی مشابه به میدان آمدند و امیدوار بودند که بتوانند به بردهای سریالی خود ادامه بدهند.

دو تیم با قضاوت علی‌اصغر مومنی از ساعت 19 در ورزشگاه مملو از جمعیت تختی آبادان کار خود را آغاز کردند. سرخ‌پوشان پایتخت که به دنبال رسیدن به گل زودهنگام بودند، در دقیقه 3 فرصتی ایده‌آل را برای باز کردن دروازه حریف خود به‌دست آوردند اما ضربه سر خوب عیسی آل‌کثیر را پیام پارسا با واکنشی استثنایی دور کرد تا دروازه صنعت‌نفت بسته بماند. پرسپولیسی‌ها به حملات خود ادامه دادند و سرانجام در دقیقه 8، دانیال اسماعیلی‌فر موفق شد روی توپ ارسالی از نقطه کرنر توسط امید عالیشاه با ضربه سر دروازه صنعت‌نفت را باز کند تا سرخ‌پوشان با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.

امید عالیشاه که سازنده گل برتری پرسپولیس بود، در دقیقه 12 دچار مصدومیت شد و جای خود را به وحید امیری داد تا اولین تعویض مسابقه هم خیلی زود در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت انجام شود. سرخ‌پوشان بعد از حضور امیری در میدان مسابقه، به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و عیسی آل‌کثیر در دقیقه 13 توانست دروازه صنعت‌نفت را بار دیگر باز کند که این‌بار آفساید مهاجم پرسپولیس اعلام شد تا نتیجه بازی یک بر صفر به سود سرخ‌پوشان پایتخت بماند.

نفتی‌ها رفته‌رفته در تلاش بودند تا بتوانند روی دروازه پرسپولیس خطرآفرین شوند و در دقیقه 25، یوسف کی‌شمس با شوتی پرقدرت دروازه سرخ‌پوشان را تهدید کرد اما شوت او جایی در چارچوب دروازه پرسپولیس نداشت تا بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس دنبال شود. در دقایق پایانی مسابقه در نیمه نخست، دو تیم نمایش نزدیکی داشتند و خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود تا بازی با برتری یک‌گله سرخ‌پوشان در نیمه اول به پایان برسد.

اوسمار ویرا در بین دو نیمه تصمیم به تغییر در ترکیب تیمش گرفت و گیورگی گولسیانی که در نیمه نخست از داور مسابقه اخطار گرفته بود، جای خود را به فرشاد فرجی داد. سرخ‌پوشان پایتخت که به دنبال گل دوم بودند، در نیمه دوم بازی را تهاجمی دنبال کردند و بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، عیسی آل‌کثیر در دقیقه 66 توانست روی پاس مهدی ترابی روی اشتباه مدافع صنعت‌نفت در آفسایدگیری، توپ را به تور دروازه صنعت‌نفت برساند تا با گلزنی آل‌کثیر برابر تیم سابق خود، سرخ‌پوشان پایتخت به گل دوم در مسابقه امشب دست پیدا کنند. جالب آنکه بعد از گلزنی، مهاجم جنوبی سرخ‌پوشان پایتخت شادی بعد از گل انجام نداد.

سرخ‌پوشان بعد از گلزنی آل‌کثیر، همچنان به حملات خود ادامه دادند و در دقیقه 69، داور مسابقه خطای هند مصطفی احمدی روی ضربه سر عیسی آل‌کثیر را اعلام کرد تا سرخ‌پوشان پایتخت صاحب یک ضربه پنالتی شوند که محمدحسین کنعانی‌زادگان در دقیقه 71 توانست اختلاف را به 3 گل برساند تا خیال شاگردان اوسمار ویرا از کسب پیروزی در آبادان مقابل صنعت‌نفت آسوده شود و آن‌ها با برتری 3 بر صفر کار خود را برابر میزبان خود دنبال کردند.

هواداران صنعت‌نفت با توجه به نتیجه به‌ثبت رسیده تصمیم گرفتند تا بیش از رسیدن به سوت پایان مسابقه، ورزشگاه تختی آبادان را ترک کنند و اوسمار ویرا هم با توجه به نتیجه به‌دست آمده به سراغ تغییر در ترکیب تیمش رفت و محمد خدابنده‌لو و ابوالفضل بابایی به جای اوستون اورونوف و عیسی آل‌کثیر وارد ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت شدند. نفتی‌ها به دنبال روزنه‌ای به سوی دروازه پرسپولیس بودند اما تلاش‌شان نافرجام بود و در نقطه مقابل، پرسپولیسی‌ها به خوبی توانستند بازی را مدیریت کنند و از برتری 3گله خود حراست کردند تا بتوانند بهترین برد خود در لیگ بیست‌وسوم را در آبادان برابر صنعت‌نفت جشن بگیرند. بهترین فرصت برای نفتی‌ها در دقیقه 90 به‌دست آمد که شوت میثم تهی‌دست به تیرک افقی دروازه سرخ‌پوشان برخورد کرد تا نتیجه بازی تغییر نکند.

پرسپولیس با کسب 3 امتیاز در مسابقه امشب، با انجام یک بازی بیشتر نسبت به استقلال، 52 امتیازی شد و به صدر جدول لیگ بیست‌وسوم صعود کرد. در نقطه مقابل، نفتی‌ها 16 امتیازی ماندند و با توجه به شکست در بازی رودررو برابر نساجی مازندران و تفاضل گل ضعیف‌تر، در قعر جدول رده‌بندی قرار گرفتند. پرسپولیس در دیدار بعدی خود روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی باید در اراک به مصاف آلومینیوم برود و صنعت‌نفت آبادان هم در مسابقه بعدی‌اش باید روز دوازدهم اردیبهشت‌ماه در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر در تهران به مصاف هوادار برود.

مسابقات هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فردا (جمعه) در حالی پیگیری خواهد شد که در اولین مسابقه، نساجی مازندران به مصاف تراکتور تبریز می‌رود و سپس استقلال تهران در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته میزبان شمس‌آذر قزوین خواهد بود. ضمن آنکه تیم‌های فولاد خوزستان و مس رفسنجان هم فردا (جمعه) به مصاف هم می‌روند و 2 بازی پایانی هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر هم روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد که ذوب‌آهن اصفهان به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود و ملوان بندرانزلی و سپاهان اصفهان هم رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

نتایج دیدارهای هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران

پنجشنبه سی‌ام فروردین‌ماه

پیکان تهران 2-2 هوادار تهران

گل‌گهر سیرجان 2-2 استقلال خوزستان

صنعت‌نفت آبادان 0-3 پرسپولیس تهران

برنامه ادامه دیدارهای هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران

جمعه سی‌ویکم فروردین‌ماه

نساجی مازندران - تراکتور تبریز (ساعت 16:30)

استقلال تهران - شمس‌آذر قزوین (ساعت 18)

فولاد خوزستان - مس رفسنجان (ساعت 18:10)

یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه

ذوب‌آهن اصفهان - آلومینیوم اراک (ساعت 16:30)

ملوان بندرانزلی - سپاهان اصفهان (ساعت 17)

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز