تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

هادی چوپان برنده مدال برنز مستر المپیا آمریکا شد

کد خبر: ۳۲۳۷۱
اخبار معاصر - هادی چوپان ورزشکار شرکت کننده از استان فارس در رقابت های پرورش اندام  ۲۰۲۱مستر المپیا  که در آمریکا برگزار شد به مدال برنز دست یافت و افتخاری دیگر برای ایران و استان فارس به ارمغان آورد.

به گزارش ایرنا، هادی چوپان که به گرگ ایرانی شهرت دارد شامگاه شنبه در در فینال مستر المپیا که در ایالت اورلاندو آمریکا برگزار شد، مدال برنز را بر گردن آویخت و برای سومین بار متوالی در جمع چهار نفر برتر قرار گرفت.

در این رقابت ها  که ۱۶ نفر از برترین های دنیا شر کت داشتند،ممدوح الصبیا معروف به بیگ رامی  از کشور مصر به مدال طلا دست یافت و عنوان قهرمانی خود را تکرار کرد، براندون کوری از آمریکا مدال نقره گرفت و هادی چوپان هم از ایران به مدال برنز دست یافت.

عنوان مردمی

همچنین هادی چوپان جایزه مردمی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد و برگ زرینی را برای ایران کسب کرد.

هادی چوپان سال  ۱۳۶۶  در شهرستان بیضا از توابع استان فارس متولد شد  و شغلش کارگر ساختمانی است.

افتخار های گرگ ایرانی 

گرگ ایرانی، از سال ۱۳۷۹ رسما وارد رشته پرورش اندام شد و به عضویت تیم ملی درآمد و تا کنون نیز  مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۲، طلای آسیا  سال ۲۰۱۳، نقره دبی اکسپور ۲۰۱۸، طلای مسابقات مستر المپیا پرتغال ۲۰۱۸، ، در سال ۲۰۱۹ ، مدال برنز ، سال ۲۰۲۰ عنوان چهارم و سال ۲۰۲۱ هم دوباره مدال برنز خود را در مستر المپیا تکرار کرد تا پر افتخارترین ورزشکار ایران در این رشته باشد .

مسابقات مستر المپیا  هم اینک مهم‌ترین و معتبرترین مسابقات در رشته پرورش اندام است که هر ساله با جمعی از حرفه ای‌ترین ورزشکاران این رشته برگزار می‌شود.

 لی هنی و رونی کلمن آمریکایی با هشت بار قهرمانی بیشترین تعداد قهرمانی را در این مسابقات دارند.

همچنین آرنولد شوارزنگر آمریکایی ،  قهرمان پرورش اندام جهان، هنرپیشه و سیاست مدار و فرماندار اسبق کالیفرنیا نیز از جمله ورزشکارانی  است که قهرمان مستر المپیاد شده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : هادی چوپان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز