تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

وضعیت جوی هوا باعث تاخیر بازگشت اسپیس‌ایکس از ایستگاه فضایی شد

بادهای شدید در ساحل فلوریدا باعث شده است شرکت اسپیس‌ایکس بازگشت چهار فضانورد را که از بهار امسال در ایستگاه بین‌المللی فضایی هستند، به کره زمین به تاخیر بیندازد.
کد خبر: ۳۴۲۹۳
وضعیت جوی هوا باعث تاخیربازگشت اسپیس‌ایکس از ایستگاه فضایی شد



خبر خوب فضانوردان آمریکایی، فرانسوی و ژاپنی این است که بازگشت‌شان به کره زمین به جای مدت برنامه‌ریزی‌شده قبلی ۲۰ ساعت ۸ ساعت بیشتر به طول نمی‌انجامد.

با توجه به اینکه توالت سفینه «دراگون سرنشین‌دار» اسپیس‌ایکس که آنها را به زمین باز می‌گرداند، خراب است، این فضانوردان برای مدت کوتاهتری مجبور خواهند بود از لباس‌زیرها یا پوشک‌های مخصوص برای ادرار استفاده کنند. 

قرار بود سفینه حامل این فضانوردان در روز یکشنبه ایستگاه بین‌المللی فضایی را ترک کند و  روز دوشنبه صبح درون آب‌های خلیج مکزیک بیفتند. اما اسپیس‌ایکس با توجه به وضعیت آب‌وهوایی بازگشت آنها را به دوشنبه بعدازظهر موکول کرد و بازگشت آنها از ماموریت شش‌ماهه‌شان در شباهنگام انجام خوهد شد.

اسپیس‌ایکس همچنین قصد دارد چهارشنبه شب گروه جدیدی از فضانوردان را برای جایگزینی این فضانوردان بازگشته به زمین به ایستگاه فضایی بفرستد.  این پرتاب هم به علت وضعیت بد هوا و نیز مشکلات پزشکی اعلام‌نشده یکی از فضانوردان دیرتر از تاریخ برنامه‌ریزی‌شده انجام می‌شود.

هفته پیش، اسپیس‌ایکس و ناسا روال پرتاب سفینه جدید و بازگشت سفینه قبلی را به علت بدتر شدن وضعیت آب‌وهوایی و نزدیک شدن به پایان مهلت زمانی قرار داشتن کپسول‌های فضایی در ایستگاه فضایی برعکس کردند.

سفینه‌های فضایی اسپیس‌ایکس برای ماندن حداکثر ۲۱۰ روزه در مدار زمین مجوز دارند. مدت اقامت مداری سفینه دراگون سرنشین‌دار فعلی دارد به ۲۰۰ روز نزدیک می‌شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز