تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
اخبار اقتصادی|افزایش بی سابقه قیمت چیپس

افزایش بی سابقه قیمت چیپس

قیمت چیپس سیب زمینی، در فاصله آذر پارسال تا امروز، به‌طور میانگین ۸۰درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۶۳۹۳

افزایش بی سابقه قیمت چیپس

 انواع تنقلات و اسنک‌های شور و شیرین عرضه شده در سوپرمارکت‌ها ازجمله؛ انواع چیپس، پفک، پفیلا و انواع غلات حجیم‌شده شیرین، در فاصله یک‌سال گذشته افزایش قیمت زیادی داشته‌اند و نرخ برخی از آن‌ها بعضا بیش از دو برابر گران شده‌اند.

مقایسه قیمت انواع چیپس در سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد: این خوراکی پرطرفدار در میان خانواده‌ها، ظرف یک‌سال بین ۷۵تا ۸۵درصد رشد قیمت داشته، هم‌اکنون قیمت هر ۱۰۰گرم چیپس، به بیش از ۱۰هزار تومان رسیده است. انواع چیپس‌های ۶۰گرمی که وزن معمول بسته‌های کوچک یک‌نفره است، صرف‌نظر از نام و برند آن، در آذر سال گذشته ۴هزار تومان قیمت داشت، درحالی‌که این روز‌ها قیمت این نوع کالا به ۷هزار تومان رسیده است.

بسته‌های بزرگ خانواده ۴۰۰گرمی برند چی‌توز هم که پارسال با قیمت ۲۶هزار تومان فروخته می‌شد، حالا ۴۸هزار تومان قیمت خورده و با ۵۰هزار تومانی شدن فاصله‌ای ندارد. پیش از این گران‌ترین چیپس‌های موجود در بازار را پرینگلز‌های خارجی تشکیل می‌دادند که در سایه گرانی دلار قیمتشان تا ۱۰۰هزار تومان هم بالا رفت، اما امروز قیمت چیپس‌های ایرانی هم به اندازه‌ای بالا رفته که در سبد اقتصادی خانواده‌های بچه‌دار نمی‌گنجد.

چیپس‌ها حتی در فاصله سه‌ماه گذشته هم رشد قیمت داشته‌اند و بسته‌های ۱۳۰تا ۱۳۵گرمی که تابستان ۱۴هزار تومان به فروش می‌رسید حالا ۱۵هزار تومانی شده‌اند. افزایش قیمت سیب زمینی در ۲‌ماه گذشته از عوامل تأثیرگذار بر گرانی انواع چیپس بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز