تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰

چین برای چهارمین بار همه ساکنان شهر ۱۳ میلیون نفری را برای کرونا آزمایش می‌کند

چین روز دوشنبه با اعمال محدودیت‌های سخت‌تر در شهر «شی‌آن» در شمال غرب این کشور، چهارمین دور آزمایش همه ساکنان ۱۳ میلیونی آن را که پنجمین روز قرنطینه عمومی را می‌گذرانند، آغاز کرد.
کد خبر: ۳۶۹۷۹

چین برای چهارمین بار همه ساکنان شهر ۱۳ میلیون نفری را برای کرونا آزمایش می‌کند

 روز یکشنبه ۱۵۰ مورد جدید علامت‌دار سرایت محلی کرونا در شهر «شی‌آن» گزارش شد که نسبت به روز قبل با ۱۵۵ مورد اندکی کاهش نشان می‌دهد و مقامات هشدار دادند که افرادی مقررارت مربوط به مسافرت یا آزمایش دادن را زیر پا بگذارند با مجازات‌هایی شامل بازداشت و جریمه روبرو می‌شوند.

شمار موارد کرونا در شهر شی‌آن در مقایسه با خوشه‌های عفونت در کشور‌های دیگر اندک است، اما مقامات محدودیت‌های شدیدی را بر جابه‌جایی درون این شهر یا ترک کردن آن اعمال کرده‌اند که در راستای سیاست دولت چین برای مهار فوری هر مورد شیوع کرونا در این کشور است.

مقامات تا به حال موردی از عفونت با سویه‌ی اُمیکرون را در میان ۶۳۵ مورد ثابت‌شده عفونت در شهر شی‌آن از ۹ دسامبر تا روز یکشنبه اعلام نکرده‌اند. چین فقط شمار اندکی از موارد عفونت با سویه‌ی اُمیکرون در میان مسافران بین‌المللی و نیز در جنوب این کشور گزارش کرده است.

چین روز یکشنبه ۱۶۲ مورد علامت‌دار محلی کرونا گزارش کرد که نسبت به ۱۵۸ مورد روز قبل افزایش نشان می‌دهد. این میزان بالاترین شمار روزانه عفونت کرونا در این کشور از هنگامی است که در انتهای ماه مارس بولتن روزانه رسمی در این کشور موارد ناقلان بی‌علامت را به طور جداگانه از بقیه موارد عفونت اعلام کرد.

ساکنان شهر شی‌آن از هفته پیش اجازه ترک شهر بدون اجازه کارفرما یا مقامات را ندارند.

از روز دوشنبه، هیچ وسیله نقلیه‌ای اجاز ورود به خیابان‌های شهر را ندارد، مگر اینکه مربوط به نیرو‌های کنترل ویروس باشد یا افرادی که کارشان با ماشین است و تخطی‌کنندگان از این مقررات ممکن است با بازداشت ۱۰ روز بوسیله پلیس یا جریمه ۵۰۰ یوآن (۷۸.۴۸ دلار) مواجه شوند.

مقامات شهر روز دوشنبه به ساکنان گفتند به جز برای دادن نمونه در در جدید آزمایش همه جمعیت شهر از خانه خارج نشوند. افراد در مناطق با خطر کمتر در صورت داشتن آزمایش منفی اجازه خارج شدن از خانه برای خریدن ملزومات زندگی را دارند.

هر کسی که از مقررات مربوط به آزمایش کردن از جمله حفظ فاصله یک متری در صف رعایت نکنند با بازداشت و جریمه مواجه می‌شوند.

مقامات شهر شی‌آن یک برنامه ضدعفونی کردن سراسری را شروع کرده‌اند، هر چند کارشناسان می‌گویند چنین کاری با توجه خطر کم گرفتن ویروس از سطوح خارجی یا هوا با وجود تعداد کم افراد در فضا‌های باز ضروری نیست.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز