تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

تهدید به سبک فوتبال

بازار بیانیه و تهدید و شکایت در نوشته، این روزها در فوتبال ایران اوج گرفته است.
کد خبر: ۳۷۲۵۰

تهدید به سبک فوتبال

 بیانیه نویسی‌ها و مصاحبه‌های تنش زا و فضای تهمت و افترا زنی در فوتبال ایران به اوج خودش رسیده است؛ آنهم در شرایطی که کمیته انضباطی برخلاف ادعا و صحبت‌های اسماعیل حسن زاده در این رابطه کاملا منفعل عمل کرده است!
۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بود که رییس کمیته انضباطی به باشگاه‌ها هشدار داده بود به درخواست شهاب‌الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال، بدون مماشات با هرگونه بیانیه نویسی که فضای فوتبال را ملتهب کند و باعث ناهنجاری شود برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد: "با توجه به دستور ریاست و سیاست مدیریت فدراسیون، بدون شک طبق مقررات برای برخورد قاطعانه و بدون مماشات با متخلفان انضباطی، از حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با آنان برای صیانت از انضباط فوتبال استفاده خواهیم کرد و این رویه تا پایان مسابقات لیگ و فصول بعد هم در دستور کار ارکان قضایی فدراسیون خواهد بود. با توجه به این دستور برای برخورد بدون مماشات، از تمام جامعه فوتبال درخواست می‌کنم نهایت همکاری را برای دوری از حاشیه، تنش و هرگونه ناهنجاری انضباطی داشته باشند و به این فضای ملتهب دامن نزنند؛ در غیر این صورت طبق قانون بدون مصلحت اندیشی برخورد قانونی محکم با بی انضباطی‌ها توسط هر فردی در هر جایگاهی صورت می‌پذیرد. "

اکنون، اما می‌توان با قاطعیت گفت که تهدید و هشدار رییس کمیته انضباطی کاملا پوچ و توخالی بود و مانند خط و نشان کشیدن‌های مهدی تاج در تیرماه سال ۱۳۹۸ بوده که مدعی شد:"هر مربی یا بازیکنی علیه داور حرف بزند مطمئنا محروم می‌شود. امسال مثل فیفا و یوفا عمل می‌کنیم و همانطور که بار‌ها توضیح دادم بیانیه نویسی جریمه خواهد داشت. "

با وجود چنین هشدارهایی، فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی آن تاکنون جرات و توان برخورد با باشگاه‌های متخلفی که فضای فوتبال را بیانیه باران کرده اند نداشته است. تداوم چنین سیاست محافظه کارانه‌ای هم کار را به اینجا رسانده که امروز تقریبا تمام باشگاه‌های لیگ برتری ازجمله پرسپولیس، استقلال، تراکتور، گل گهر، نساجی، نفت مسجدسلیمان، سپاهان، ذوب آهن و .. با صدور بیانیه‌های مختلف نه تنها به دیگر باشگاه‌ها و مربیان و بازیکنان و مدیران و همچنین کمیته داوران و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال حمله ورمی شوند و تهمت زنی می‌کنند، که حتی در چند وقت اخیر ارکان قضایی یعنی کمیته انضباطی و استیناف هم از این بیانیه نویسی‌ها در امان نمانده اند. نمونه بارز آنهم بیانیه ۶ باشگاه لیگ برتری و بیانیه اخیر باشگاه پرسپولیس درباره حکم پرونده بازیکن گابنی گل گهر است که با جواب تند باشگاه رقیب یعنی استقلال و مواجه شده بود.

بدیهی است تا زمانی که فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی جرات و رغبتی برای برخورد با باشگاه‌های متخلف نداشته باشند و همه چیز در حد تهدید و هشدار‌های کلامی باشد، فضای فوتبال روز با این بیانیه نویسی‌ها روز به روز ملتهب‌تر و وخیم‌تر خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز