تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

درخواست هزاران دانشجوی دانشگاه آزاد برای کاهش شهریه در دوران همه‌گیری کرونا

گروهی از دانشجویان دانشگاه آزاد به همراه خانواده‌اشان با راه‌اندازی کارزاری خواستار رسیدگی به وضعیت پرداخت شهریه این دانشگاه شدند.
کد خبر: ۳۷۴۰۱

درخواست هزاران دانشجوی دانشگاه آزاد برای کاهش شهریه در دوران همه‌گیری کرونا

در متن این کارزار که بیش از ۵ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند خطاب به رئیس قوه قضاییه آمده است:
«با به وجود آمدن وضعیت موجود در این سال‌ها به‌علت کرونا و تعطیل شدن فعالیت آموزش حضوری و تبدیل آن به آموزش مجازی که کیفیت مطلوبی هم نیز نداشته، پرداخت هزینه اینترنت در طول آموزش برعهده دانشجو بوده ولی دانشگاه‌ آزاد در مصرف هزینه چه در انرژی آب، برق و گاز و چه فعالیت‌های فرهنگی و... صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای کرده که همراه با صرفه اقتصادی بوده است.


در آن طرف دانشجوها و خانواده‌های آنان با توجه به و ضعیت اقتصادی جامعه قادر به تأمین شهریه نبوده‌اند. دور از عدالت است که شهریه آموزش حضوری و مجازی یکسان باشد و از طرف دیگر دروس عملی در این سال‌ها به صورت مجازی برگزار شده است؛ دروسی که بیشترین درصد از شهریه آنان به‌دلیل استفاده دانشجو از کارگاه و آزمایشگاه بوده است.


در این خصوص دکتر طهرانچی، رئیس محترم دانشگاه آزاد، وعده بازپرداخت شهریه دروس عملی را در صورت برگزار نشدن حضوری در برنامه زنده تهران ۲۰ در مورخ ۲۴ آبان سال ۱۳۹۹ را دادند ولی بعد از گذشت یک سال هنوز این موضوع عملی نشده است.


ما دانشجویان دانشگاه آزاد، خواستار بازگشت مابه‌التفاوت هزینه کلاس‌های حضوری (مخصوصاً عملی) با مجازی هستیم. این خواسته مطابق اص‏ول قانون اساسی، خصوصاً اصل ۱۵۶ و منشور حقوق شهروندی خصوصاً ماده ۲۱ و منشور حقوق دانشجویی است.


ضمناً آقای حنیف ترکمن و تیم کارزار به‌عنوان نماینده امضاکنندگان ذیل به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌گردد.»
این کارزار تا تاریخ ۱۵ اسفند در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/22425) در حال جمع‌آوری امضاست.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز