تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

غذاهای چرب و شور گران می‎شوند

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: باید با استفاده از شبکه مالیاتی هزینه مصرف مواد خوراکی پرنمک و پرچرب را افزایش دهیم.
کد خبر: ۴۲۶۱
اخبار معاصر: سید حسن هاشمی در همایش روز جهانی غذا با اشاره به اینکه قیمت و مالیات مواد غذایی مضر باید افزایش یابد افزود: باید هزینه مصرف این گروه از مواد غذایی افزایش یابد تا میزان مصرف مدیریت شود.

وی گفت:‌ مجلس شورای اسلامی باید قانون افزایش قیمت گروه مواد غذایی پرچرب و نمکی را تصویب کند و دستگاه های نظارتی نیز چگونگی عملکرد خود و بازرسی ها را تقویت کنند.

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی افزود: در بخش مواد لبنی موفق شدیم ذائقه مردم را از مصرف مواد لبنی بسیار پرچرب به نسبتا کم چرب تغییر دهیم که اقدام خوبی بود و برای ادامه این راه به کمک اتحادیه ها و صاحبان صنایع نیاز داریم.

هاشمی گفت: هم اکنون وزارت بهداشت چگونگی تولید 35 نوع مواد غذایی را کنترل می کند اما باید بخش نظارت تقویت شود زمانی که نیرو، اعتبار و قوانین کافی وجود ندارد شبکه نظارتی توانمندی نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت با تخلفات تولید مواد غذایی بی کیفیت برخورد می کند و با آنان تعارف ندارد افزود: ‌فعالان عرصه صنعت غذا باید بدانند بازار از آن کسانی است که به کیفیت اهمیت می دهند و به سودهای کوتاه مدت توجهی ندارند.

وزیر بهداشت و درمان گفت: در دوران تحریم از کودها و سمومی استفاده کردیم  که می توانست به سلامت مردم آسیب برساند کشاورزان ناچار بودند برای اینکه سم اثر گذار باشد از میزان بیشتری استفاده کنند که این مسئله می تواند سلامت محصول را تهدید کند.

وی افزود: اما اکنون که به دوران پسا تحریم می رویم با استفاده از مواد با کیفیت همکاری دستگاه های نظارتی و قانونگذار و قوه قضاییه شاهد افزایش کیفیت محصولات و مواد غذایی خواهیم بود.

هاشمی تاکید کرد:‌قوه قضاییه باید میزان مجازات را با جرم متناسب کند مجازات برای تولید کننده مواد غذایی ناسالم و بی کیفیت بازدارنده باشد.

وی گفت: در زمینه تولید  و تامین غذای سالم نه دستگاه های ناظر، نه مردم ، نه صاحبان صنایع و نه وزارت بهداشت هیچکدام وظایف خود را خوب انجام ندادند چون آمار بیماری های ناشی از بدخوری، کم خوری و پرخوری رو به افزایش است.

انتهای پیام/

منبع: شبکه خبر

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : چرب شور گران غذا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز