تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

رئیس خانه صنعت و معدن: قیمت مسکن زندگی کارگران را سخت کرده است

حال تولید زیاد خوب نیست و مشکلات زیادی در حوزه بانک، بیمه و ماشین آلات و ... وجود دارد
کد خبر: ۴۲۶۹۳

رئیس خانه صنعت و معدن: قیمت مسکن زندگی کارگران را سخت کرده است

به نقل از ایسنا؛ رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: همانگونه که رزمنده های جنگ تحمیلی حمایت و توجه شدند، رزمندگان عرصه تولید و تجارت نیز نیازمند حمایت و توجه هستند .

سید عبدالوهاب سهل آبادی روز یکشنبه ۱۲ تیر در آیین بزرگداشت دهه تولید و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه در این گردهمایی ها می خواهیم به خود ببالیم و به بیگانگان بگوییم که چه هستیم اظهار کرد: طبق بند یک اقتصاد مقاومتی باید خصوصی سازی برای کاهش تصدی دولتی عملیاتی شود، اما نیاز است که بدنه دولت نیز کوچک شود، انصاف نیست که جامعه تولید کار کند و اصناف فعالیت کنند و مالیات پرداخت کنند و دولت ۹ میلیون نفر حقوق بگیر داشته باشد. یکی از خواسته های مقام معظم رهبری کوچک شدن دولت بود که امیدواریم این مهم در جهت حمایت از تولید و کارگر هرچه زودتر محقق شود.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران تصریح کرد: جراحی اقتصادی و جلوگیری از رانت های چندین ساله خوب است اما آیا بدنه دولت نیاز به جراحی ندارد؟ آیا ۹ میلیون حقوق بگیر در کشور نیاز است؟ جمعیت اداری کشور ما ۱۵ برابر جمعیت اداری ژاپن است.

سهل آبادی با تاکید بر اینکه دولت باید برای حل مشکلات کارگران تلاش کند، اضافه کرد: امروز کارگران به جهت نداشتن مسکن آرامش ندارند و قیمت اجاره بها به گونه ای است که زندگی را برای کارگر سخت کرده است، کارگران از نظر بهداشت و درمان در مضیقه هستند.

وی اضافه کرد: تورم در سطح عمومی قیمت ها افزایش یافته و افزایش حقوق کارگران نتوانسته با قیمت ها هم سطح شود.

تولید محور توسعه است

منوچهر توسطی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه تولید محور توسعه است، گفت: مقام معظم رهبری تولید را جهاد علیه دشمن دانستند و گفتند امروز تولیدکنندگان با تولید خود علیه دشمنان و کسانی که می خواهند تولید و اقتصاد را زمین بزنند، جهاد می کنند، به منظور قطع وابستگی و تولید و صادرات و ایجاد اشتغال برای جوانان چاره ای جز حمایت از تولید برای هیچکس وجود ندارد و قطعا جهش تولید با عمل و اقدام فراهم می شود.

وی ادامه داد: حال تولید زیاد خوب نیست و مشکلات زیادی در حوزه بانک، بیمه و ماشین آلات و ... وجود دارد که در این راستا از استاندار مرکزی تقاضا داریم با برگزاری جلسات در راستای رفع مشکلات این حوزه گام موثر بردارد، اگر صنعت از استان گرفته شود چیزی برای بالندگی نخواهد ماند.

توسطی اضافه کرد: در شرایط فعلی جز تعامل و همفکری امکانی برای گذراندن شرایط وجود ندارد و باید با همدلی و وفاق، با مشکلات برخورد کرد.

وی بیان کرد: توقع ثبات در حوزه ارزی در سطح ملی وجود دارد، نرخ ارز بر سفره مردم و تولید و معیشت و...تاثیرگذار است و صنایع نمی توانند برنامه ریزی کنند. حل تحریم با درایت، خواست عمومی مردم است. اگر مشکلات حل شود رسیدن به افق ۱۴۰۴ دور از ذهن نیست.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز