تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

فرونشست ۲۰۹ دشت در کشور

از مجموع ۳۰۹ دشت کشور، ۲۰۹ دشت بیش از ۱۸ سانتی‌متر فرونشست دارند و این مسئله اهمیت آبخیزداری را دو چندان می‌کند.
کد خبر: ۴۶۷۵۶

فرونشست ۲۰۹ دشت در کشور

به نقل از ایسنا، رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: از مجموع ۳۰۹ دشت کشور، ۲۰۹ دشت بیش از ۱۸ سانتی‌متر فرونشست دارند و این مسئله اهمیت آبخیزداری را دو چندان می‌کند.

محمدحسن نامی شامگاه ۱۶ شهریورماه در نشست بررسی آخرین اقدامات انجام شده در خصوص جبران خسارات سیل و زلزله در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشور ایران در مباحث پیشگیری، آمادگی و پاسخ به بحران دارای استعداد و توان مطلوب است، اظهار کرد: در حادثه سیل اخیر ۸۲ نفر تلفات جانی در کشور ثبت شد که باتوجه به بارش‌هایی که با حجم کمتر در کشورهای غربی مانند آلمان رخ داد، بسیار کمتر بود و تلفات در این کشورها چند برابر است.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در ادامه با اشاره به اهمیت آبخیزداری در کشور برای جلوگیری از خسارات سیل، گفت: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات ملی برای انجام عملیات آبخیزداری در کشور درخواست شده است.

وی با بیان اینکه باید در بالا دست حوزه‌های آبخیز در کشور عملیات آبخیزداری و میان دست عملیات آبخوان‌داری انجام شود، خاطرنشان کرد: هزینه ساخت سدهای زیرزمینی نسبت به هزینه‌های ساخت سدهای روباز کمتر است و باید در دستور کار قرار بگیرد.

نامی یادآور شد: از مجموع ۳۰۹ دشت کشور، ۲۰۹ دشت بیش از ۱۸ سانتی‌متر فرونشست دارند و این مسئله اهمیت آبخیزداری را دو چندان می‌کند.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با تاکید بر اینکه باید آمایش سرزمین در اجرای طرح‌ جهش تولید مسکن لحاظ شود، بیان کرد: رعایت تعادل در تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری به تسریع در روند توسعه و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه تاثیرگذار است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : دشت فرونشست
ارسال نظر

آخرین اخبار روز