تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

معاون وزیر کشور: صدور کارت موقت برای افراد فاقد شناسنامه

این امر با سرعت انجام‌ خواهد شد و این مسئله باعث غنی‌سازی بانک‌های اطلاعاتی ثبت‌احوال و ارائه خدمات دیگر به افراد می‌شود.
کد خبر: ۴۹۹۵۷

معاون وزیر کشور: صدور کارت موقت برای افراد فاقد شناسنامه

 ايسنا؛  هاشم کارگر، معاون وزیر کشور گفت: کارت موقت را برای کسانی که تابعیت آنها مشخص نیست، اعطا خواهیم کرد.

هاشم کارگر ظهر امروز (۱۰ آبان‌ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال ۹۸ متقاضیانی بودند که به مدت دو سال علی‌رغم دریافت هزینه و ثبت‌نام، کارت ملی خود را دریافت نکرده بودند، اظهار کرد: با همت همکاران ثبت‌احوال در اواخر دی‌ماه سال گذشته، تولید انبوه و مجدد کارت ملی آغاز شد و تاکنون ۶ میلیون از کارت ملی معوقه ثبت‌نام‌کنندگان تحویل‌ داده شده است.

وی با بیان اینکه در دو تا سه ماه آینده الباقی کارت ملی‌ درخواست‌کنندگان تحویل داده خواهد شد، اذعان‌کرد: یکی از اقداماتی که در طول یک تا دو ماه اخیر انجام ‌شد، اطلاعیه مبنی بر دریافت شناسنامه‌های قدیمی و دست‌نویس است.

کارگر با بیان اینکه افراد با مراجعه به ثبت‌احوال می‌توانند شناسنامه جدید دریافت ‌کنند، ابراز کرد: این امر با سرعت انجام‌ خواهد شد و این مسئله باعث غنی‌سازی بانک‌های اطلاعاتی ثبت‌احوال و ارائه خدمات دیگر به افراد می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دریافت شناسنامه جدید ارائه خدمات را راحت‌تر خواهد کرد، بیان‌ کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم که در دو ماه گذشته به وزیر کشور نیز ابلاغ کردیم، صدور کارت موقت برای افراد فاقد شناسنامه است.

رئیس ثبت‌احوال کشور به تاکیدات در خصوص تعیین و تکلیف افراد فاقد شناسنامه نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که مدعی ایرانی بودن هستند اما تابعیت آن‌ها نامشخص بود و مدارک هویتی نداشتند، می‌توانند با مراجعه به ثبت‌احوال تا زمانی که مسیر قانونی هویتی و اعلام تابعیت (اینکه آیا می‌توانند تابعیت ایرانی داشته باشند یا نه؟) از این کارت‌ها برای دریافت یک سری از خدمات اجتماعی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز