تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ایجاد اغتشاش توسط آمریکا در ایران بیانگر ضعف استکبار است

۱۳ آبان ماه، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق در اذهان دانش آموزان و عموم مردم ماندگار شده است.
کد خبر: ۵۰۱۰۸

ایجاد اغتشاش توسط آمریکا در ایران بیانگر ضعف استکبار است

به نقل از ایرنا؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر زمانی آمریکا ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کرد، امروز با توسل به ایجاد فتنه و اغتشاش در کشورمان می‌خواهد زمینه براندازی نظام اسلامی را فراهم کند و این بیانگر زوال و ضعف استکبار جهانی در برابر ملت ایران است.

محمدباقر ذوالقدر روز جمعه در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان در سنندج اظهار داشت: آمریکایی که هر زمان اراده می‌کرد، دولت‌ها را سرنگون کرده و ملت‌ها را زیر سلطه خود قرار می‌داد، اکنون در برابر ملت و کشور ایران ناکام و ضعیف است و به ناچار به کمک کشورهای اروپایی، گروهک‌های ضدانقلاب، منافقین، داعش و مزدوران خود در منطقه، به ایجاد اغتشاش و فتنه می‌پردازد.

وی اضافه کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر به بهانه مرگ دختر جوان سقزی، کمک همپیمانان خود را به کار گرفت و با هجمه رسانه‌ای و تبلیغی و بمباران دروغ و مطالب خلاف واقع، تلاش کرد بر ذهن مردم تاثیر بگذارند که البته موفق نخواهند شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: طبق گزارش های بدست آمده، در هفته های اول فتنه، ۵۰۰ میلیون مطلب و پست در فضای مجازی در مورد حادثه مرگ دختر جوان سقزی منتشر شد، میزان هجمه رسانه ای را به خوبی می توانید مشاهده کنید.

ذوالقدر ادامه داد: دشمنان با این تبلیغات رسانه ای و بزرگنمایی مسائل کوچک خواستند مردم را به خیابان بکشانند و در مقابل نظام قرار دهند و به زعم باطل خود با ایجاد اغتشاش و ناامنی، نظام را سرنگون کنند.

وی تاکید کرد: ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی با الهام از آموزه‌های قرآنی و ارزش‌های اسلامی و ضمن دستگیری از ملت‌های استقلال خواه، به جای تسلیم در برابر آمریکا ایستاده است، این در حالی است که برخی دولت ها و ملت ها راه سازش و تسلیم را برگزیدند و متضرر شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر چه ایستادگی در برابر آمریکا هزینه دارد اما تسلیم به مراتب هزینه‌بردار است، افزود: مقاومت ملت ایران در برابر آمریکا، کشور را آبدیده کرده و امروز ایران اسلامی قدرتمند و شکست ناپذیر شده است.

ذوالقدر، ایران را بزرگترین قدرت منطقه و یکی از قدرت‌های برتر جهان توصیف کرد و ادامه داد: ایران امروز به کشوری پیشرفته و در حال پیشرفت تبدیل شده است و به واسطه پیشرفت در بسیاری از شاخص‌ها، دوست و دشمن انگشت به دهان مانده‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا در همه مقابله ها با ملت ایران شکست خورده و پرستیژ و منزلت خود را از دست داده است، اضافه کرد: گرچه همه از حادثه فوت دختر سقزی جریحه دار و اغلب مردم از شرایط اقتصادی موجود شاکی هستند اما دست رد به سینه آمریکا و فتنه گران زدند و راه خود را جدا کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: امروز جز تعدادی اراذل و اوباش و مزدور که گاهی دست به شرارت می زنند، چیزی از فتنه گران باقی نمانده است و بزودی شاهد پیروزی نهایی در برابر فتنه استکبار خواهیم بود و مشکلات را پشت سر می گذاریم؛ همان چیزی که وعده الهی است.

در پایان این مراسم، قطعنامه ۱۳ آبان قرائت شد و شرکت کنندگان با شعار الله اکبر آن را تایید کردند همچنین پرچم اسراییل و آمریکا به آتش کشیده شد.

۱۳ آبان ماه، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق در اذهان دانش آموزان و عموم مردم ماندگار شده است.

عده‌ای از دانش‌آموزان مبارز و بیدار در آبان ۱۳۵۷ علیه رژیم پهلوی برخاستند و جان خود را راه کشور تقدیم کردند. هرچند که تلخی واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی پس از سال ها هنوز هم حس می شود اما نقش تاثیرگذار و مقاومت آنان در پیروزی انقلاب اسلامی گرامی و مبارک است.

۱۳ آبان همچنین سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز