تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
شمخانی:

مراحل پایانی بررسی برجام در شورای عالی امنیت ملی طی می‌شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بررسی ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی برجام در جلسات این شورا گفت: در نهایت تصمیم‌گیری با هدف افزایش اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۲۵
اخبار معاصر: علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز و پس از ورود به تبریز و قرائت فاتحه در گلزار شهدای این شهر در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی شرکت نمود.

شمخانی در این جلسه با اشاره به لزوم قدرشناسی از حمایت و حضور مردم به عنوان پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی، فرصت خدمت رسانی برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فراهم نمودن زمینه شکوفایی ظرفیت های گسترده این استان را مغتنم شمرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بر حفظ و ارتقاء امنیت به عنوان زمینه فعالیت های تجاری، خدماتی و عمرانی تاکید کرد و افزود؛ برخی گروه های تروریستی که سعی دارند روابط و مسیرهای تجاری ایران با کشورهای همسایه را ناامن سازند با مشت آهنین مواجه خواهند شد.

علی شمخانی حل مشکلات معیشتی و افزایش شتاب در توسعه و پیشرفت استان را در گرو حرکت جهادی و در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی میسر دانست و خاطر نشان ساخت؛ مسئولان باید شرایط را برای حضور و مشارکت بخش خصوصی و  جذب سرمایه  وفعالیت های مردمی تسهیل نمایند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ویژه استان اذربایجان شرقی به عنوان پل ارتباطی با منطقه قفقاز و غرب آسیا، ایجاد زمینه های تعامل اقتصادی متوازن با کشورهای همسایه را فرصتی ارزنده برای جهش اقتصادی در استان عنوان کرد. شمخانی گفت: سرمایه انسانی کم نظیر اذربایجان  که در طول تاریخ به شجاعت، سلحشوری، وفاداری و سخت کوشی و خلاقیت شهرت داشته اند اصلی ترین پشتوانه برای حل و رفع مشکلات موجود است.

وی تهدیدات نوین را اقتصاد پایه و به مراتب دشوار تر از جنگ تحمیلی دانست و تصریح کرد؛ روحانیون، ائمه جمعه، مسئولان اداری و نخبگان کارآفرین با همراهی یکدیگر بایستی شرایط عبور از این گردنه را در قرارگاهی به نام اقتصاد مقاومتی مهیا نمایند.

علی شمخانی در پاسخ به سوال یکی از حاضران خاطر نشان ساخت، بررسی دقیق ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی برجام در جلسات شورای عالی امنیت ملی در جریان است و در نهایت تصمیم گیری با هدف افزایش اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران صورت خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه برنامه های خود در تبریز صمن حصور در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز