تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵

تولیت آستان قدس: نسل جوان نیازمند آشنایی با ارزشها و دستاوردهای نظام است

حضرت فاطمه(س) با وجود تمام فعالیت‌ها، اهتمام و جدیت در دفاع از اسلام در برابر انحرافات و مبارزه با ظلم، هیچگاه از همسرداری و رسیدگی به فرزندان نیز غفلت نکرد.
کد خبر: ۵۳۷۷۷

تولیت آستان قدس: نسل جوان نیازمند آشنایی با ارزشها و دستاوردهای نظام است

به نقل از ایرنا؛ تولیت آستان قدس رضوی گفت: اینکه امروز می‌بینیم برخی از بانوان و دختران در جامعه نسبت به بعضی از ارزش‌های دینی بی‌تفاوت هستند و احساس مسوولیت نمی‌کنند بخشی از آن به خاطر کم کاری ما در آگاه سازی آنهاست، ما نتوانسته‌ایم نسل جوان را در خصوص ارزشها اقناع سازیم.

حجت الاسلام احمد مروی در آیین سوگواره حضرت زهرا(س) افزود: شخصیت والا، ابعاد وجودی، سیره و الگوی رفتاری حضرت فاطمه(س) در دفاع از ارزش‌های دینی و ولایت، خانه داری، تربیت فرزند، همسرداری و تمامی حوزه‌های خانوادگی و اجتماعی سرآمد و برای زنان و مردان مسلمان الگوست.

وی گفت: حضرت فاطمه(س) با وجود تمام فعالیت‌ها، اهتمام و جدیت در دفاع از اسلام در برابر انحرافات و مبارزه با ظلم، هیچگاه از همسرداری و رسیدگی به فرزندان نیز غفلت نکرد.

تولیت آستان قدس ادامه داد: حضرت زهرا(س) در مسیر همسری و مادری سرمشقی بی‎‌بدیل و الگویی حیات بخش برای زنان و خانواده هاست، آن حضرت بهترین و همراه‌ترین همسر برای امیرالمؤمنین علی(ع) و مهربان‌ترین، دلسوزترین و مربی‌ترین مادر برای فرزندان خویش بود.

وی با بیان اینکه متأسفانه نتوانسته‌ایم آنگونه که باید فاطمه زهرا(س) را به جامعه معرفی کنیم، افزود: حجاب، پاکدامنی، عفت و فضیلت‌های اخلاقی فاطمه زهرا(س) را نتوانسته‌ایم آنگونه که شایسته است به جامعه معرفی کنیم و باید در این حوزه کار، تلاش و کار فرهنگی خوب صورت پذیرد.

حجت الاسلام مروی گفت: بسیاری از افرادی که در حوزه حجاب رفتار ناهنجار دارند، مسلمان و معتقد و علاقه مند به ارزش‌های دینی هستند، اگر با آنها صحبت شود غالبا حقیقت را می‌پذیرند. باید حقایق دین و فضیلت های دینی و اخلاقی را به زبان خوب و از موضع دلسوزی بیان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به احیای جلسات سنتی و خانگی قرآن تأکید و بیان کرد: روضه‌های خانگی از بسترهای بسیار خوب برای ترویج فرهنگ دینی است؛ این جلسات یکی از مصادیق تعظیم شعائر الهی بوده که باید قدر آن‌ها را دانست.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه سنت روضه های خانگی نباید به دست فراموشی سپرده شود، گفت: جلسات روضه‌های خانگی و دوره‌های قرآن یکی از کانون‌های مهم ارتباط اجتماعی و ترویج فرهنگی دینی در جامعه هستند. این جلسات علاوه بر اینکه به انتقال و ترویج فرهنگ دینی جامعه کمک می‌کنند، کارکردهای دیگری از جمله تقویت ارتباطات خانوادگی و ایجاد الفت میان مسلمانان نیز دارد.

وی اظهار داشت: گردهم جمع شدن عده‌ای از مؤمنان موجب مهربانی، همسویی و الفت بین قلوب می‌شود، اگر جوانان با جلسات مذهبی و تجمعات مؤمنانه انس نداشته باشند، فضای مجازی جایگزین آن خواهد شد.

تولیت آستان قدس گفت: برخی نسبت به وقت گذرانی زیاد جوانان و نوجوان در فضای مجازی گله‌مند هستند، باید برای نسل جوان فرصت‌هایی را فراهم کرد و این جلسات مذهبی از فرصت‌های بسیار خوبی است که دین در اختیار ما گذاشته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز