تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵

رکورد بدهی انگلیس ذر یک سال اخیر

این کشور تحت تاثیر افزایش قیمت گاز طبیعی قرار گرفته که دولت را مجبور کرده است برای هزینه های گرمایش و برق میلیون‌ها خانوار و کسب و کار یارانه بدهد.
کد خبر: ۵۴۰۲۶

رکورد بدهی  انگلیس ذر یک سال اخیر

 به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ داده‌های اداره ملی آمار انگلیس (ONS) نشان می‌دهد که استقراض دولت این کشور در ماه نوامبر به میزان بی‌سابقه ۲۲ میلیارد پوند (۲۷ میلیارد دلار) رسیده که بالاترین رقم ماهانه از زمان شروع رکوردها در سال ۱۹۹۳ بوده است.

 داده‌های اداره ملی آمار انگلیس (ONS) نشان می‌دهد که استقراض دولت این کشور در ماه نوامبر به میزان بی‌سابقه 22 میلیارد پوند (27 میلیارد دلار) رسیده که بالاترین رقم ماهانه از زمان شروع رکوردها در سال 1993 بوده است.

بر اساس گزارش روز چهارشنبه اداره ملی آمار انگیس، این رقم 13.9 میلیارد پوند بیشتر از ماه مشابه در سال 2021 بوده است، زیرا این کشور تحت تاثیر افزایش قیمت گاز طبیعی قرار گرفته که دولت را مجبور کرده است برای هزینه های گرمایش و برق میلیون‌ها خانوار و کسب و کار یارانه بدهد.

داده‌های ONS نشان می‌دهد که استقراض خالص بخش دولتی (به استثنای بانک‌هایی که در طول بحران مالی کمک دریافت کرده‌اند) در سال مالی منتهی به نوامبر 2022، 105.4 میلیارد پوند بود که چهارمین رقم بالای ثبت شده در یک سال تا به امروز از سال 1993 و 50.8 میلیارد پوند بیشتر از سال 2019 بوده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : بدهی انگلیس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز