تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
معاون وزیر کار:

اجرای دوطرح‌ «کهاد»و«نخلستان» ویژه مهارت‌افزایی دانش‌آموختگان دانشگاهی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری طرح‌های «کهاد» و «نخلستان» ویژه مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خبر داد و گفت این طرح‌ها به قوت در حال اجراست.
کد خبر: ۵۴۰۳۴

اجرای دوطرح‌ «کهاد»و«نخلستان» ویژه مهارت‌افزایی دانش‌آموختگان دانشگاهی

«غلامحسین حسینی نیا» اظهار داشت: در حال حاضر کلان طرح سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، گسترش «نهضت مهارت‌آموزی، در گام دوم انقلاب» اقدامی ملی در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی و مهارت‌افزایی کارجویان و شاغلان به‌ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

وی افزود: اجرای طرح‌های مهارت‌افزایی «کهاد» و «نخلستان» با تأکید بر آموزش مشاغل دانش‌بنیان و نوظهور، در سراسر کشور است که می‌تواند حضور فعال و اندیشه پویای جوانان و دانشجویان با بصیرت را محقق کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر آموزش مهارتی به دانشجویان گفت: در طرح کهاد، دانشجویان در کنار رشته اصلی در حال تحصیل خود، رشته‌های مهارتی را به‌عنوان رشته‌های فرعی آموزش می‌بینند.

وی بیان داشت: این طرح به‌صورت مشارکتی میان دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی به مرحله اجرا درآمده که در دانشگاه دولتی و آزاد استان نیز اجرا شده و در سایر مؤسسه‌های علمی کاربردی و پیام‌نور استان نیز به‌صورت فراگیر اجرایی خواهد شد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به طرح نخلستان ویژه فارغ‌التحصیلان گفت: این طرح باهدف ارتقای ظرفیت اشتغال‌پذیری آنان از طریق اجرای دوره‌های مهارتی در حوزه نوآوری، کارآفرینی فناوری‌های نوین یادانش بنیان است.

حسینی نیا ابراز داشت: دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با سپری‌کردن این دوره‌ها در حوزه فناوری اطلاعات جذب بازار کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه از دانشجویان انتظار می‌رود تا نقش فعال و مؤثری در وضعیت کلان اقتصادی کشور داشته باشند گفت: جوانان جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار داده و عزم خویش را جزم کنند تا با پیروی از تأکیدهای رهبری مبنی بر تولید علم و جنبش نرم‌افزاری، این کشور را به جایگاهی شایسته برسانند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در هر جامعه‌ای دانشجویان به‌عنوان روشنفکران و روشنگران پیشرو شناخته می‌شوند این قشر عموماٌ جوان و کارآمد هستند که با آموزش‌های مهارت‌ها می‌توانند وارد بازار کار در عرصه‌های مختلف شوند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز