تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۲۰.۷۹°
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰

سردار نقدی: رمز جاودانگی شهید سلیمانی اطاعت از ولایت فقیه بود

به فرموده رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی ماورائی و استثنایی نبود بلکه ملتی که مثل کوه پای آرمان‌های خود ایستاده، چنین فرزندانی را هم جنس ملت پرورش داده و وتربیت می‌کند.
کد خبر: ۵۴۶۵۵

سردار نقدی: رمز جاودانگی شهید سلیمانی اطاعت از ولایت فقیه بود

به نقل از ایرنا؛ معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رمز پیروزی و جاودانگی شهید حاج قاسم سلیمانی، اطاعت محض از ولایت فقیه بود.

سردار محمدرضا نقدی شامگاه یکشنبه در مراسم سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی که در مسجد جامع قرچک برگزار شد اظهار داشت: شهید سلیمانی الگوی شهادت، ایثار و شرافت است که از جوانی تمام هستی خود را برای اعتلای کلمه الهی گذاشت، خوش درخشید و بهترین عاقبت نصیب او شد.

وی اظهار داشت: برای شهید سلیمانی جز اطاعت فرمان ولایت فقیه، امری وجود نداشت و این موضوع باعث شد تا افتخاراتی را به دست آورد که در ذهن هیچ تحلیلگر سیاسی و نظامی وجود نداشت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در شرایطی که ایادی استکبار، داعش جنایتکار ۹۰ درصد از سوریه و نیمی از خاک عراق را تصرف کرده بود و با خمپاره‌های کوتاه‌برد خود به سمت کربلا شلیک می‌کرد، در زمانی که داعش با شقاوت و قساوت و جنایات خود چنان رعبی را در دل مردم منطقه ایجاد کرده بود که به سادگی در برابر آنان تسلیم می‌شدند، شهید سلیمانی وارد میدانی شد که همگان جز شهادت چیزی را برای او متصور نبودند.

نقدی تصریح کرد: در این ایام که همه تحلیلگران سیاسی، شکست سوریه و عراق را حتمی می‌دانستند و بسیاری از جریانات سیاسی ، انسان‌های پرآوازه ، نامدار و شخصیت‌های برجسته کشور اعلام می کردند که ما نباید وارد معرکه سوریه شویم، شهید سلیمانی وارد صحنه‌ای شد که با تمام محاسبات، شهادت وی قطعی بود ولی ایشان با رمز اطاعت از ولایت فقیه پیروزی‌هایی را به دست آورد که شور و احساسات ملت‌های آزادیخواه جهان را بر انگیخت.

وی تأکید کرد: اطاعت محض شهید سلیمانی از ولایت فقیه باعث شد تا آتشی که استکبار جهانی در منطقه به راه انداخته بود، برای او به گلستان تبدیل شود و فرزند معنوی حضرت ابراهیم به فتوحاتی دست یافت که هیچ کس آن را باور نداشت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها که خود داعش را ایجاد کرده و در مقطعی تلاش داشتند با گرفتن امتیازات متعدد، خود را پیشقراول مقابله با تروریست نشان دهند، اظهار می‌داشتند که برای نابودی داعش ۳۰ سال زمان لازم است ولی شهید سلیمانی در مدتی کوتاه، آتش جنایتکاران را برچید و همه ملت‌های منطقه و جهان بشریت را مدیون خود کرد.

وی تصریح کرد: استبکار جهانی تلاش داشت تا با تدارک جنگی مذهبی و کشاندن آن به داخل ایران، سال‌ها منطقه را درگیر برادر کشی مذهبی کند که در آن، دیگر نه آبادانی، پیشرفت و امنیتی وجود نداشته باشد و اگر کسی حرف از اسلام بزند، جنایات داعش را به آنان نشان دهند که این جنایات نتیجه اسلام است و از آن سو، رژیم غاصب اسرائیل بدون دغدغه به اهداف شوم خود دست یابد.

نقدی افزود: در این شرایط، شهید سلیمانی وارد میدان شد و در حالی که قرار بود در همان ابتدا به شهادت رسد، به شخصیتی تبدیل شد که امروز تصویر نورانی او در دست تمامی مردم آزادیخواه جهان از آمریکای لاتین تا شرق آسیا به نماد مقابله با استکبار جهانی تبدیل شود.
وی گفت: شهید سلیمانی به هیچ عنوان به دنبال اسم و آوازه نبود از این رو، خداوند نام او را بلند آوازه کرد و به آسمان‌ها برد که نشانه آن ، تشییع میلیونی پیکر ایشان در ایران و عراق بود.

نقدی با بیان این که مردم ایران پرورش دهنده نسل قاسم سلیمانی است اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی ماورائی و استثنایی نبود بلکه ملتی که مثل کوه پای آرمان‌های خود ایستاده، چنین فرزندانی را هم جنس ملت پرورش داده و وتربیت می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز