تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱

مقام روس: مسکو با ناتو در جنگ است نه اوکراین

سنت ها و آداب و رسوم شهروندان اوکراین و روسیه نزدیک است، درست همانند جدایی ناپذیری میراث روسیه از فرهنگ اوکراین.
کد خبر: ۵۵۱۶۲

مقام روس: مسکو با ناتو در جنگ است نه اوکراین

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ یک مقام بلندپایه امنیتی روسیه روز دوشنبه گفت که کشورش با اوکراین در جنگ نیست و این درگیری نظامی، تلاش غرب و ناتو برای بهره جویی از شهروندان اوکراین در رویارویی با روسیه است.

 نیکلای پاتراچف دبیر شورای امنیت روسیه افزود: سنت ها و آداب و رسوم شهروندان اوکراین و روسیه نزدیک است، درست همانند جدایی ناپذیری میراث روسیه از فرهنگ اوکراین.

وی افزود: رخدادهای اوکراین درگیری میان مسکو و کی یف نیست، بلکه رویارویی نظامی ناتو، ایالات متحده و انگلیس با روسیه است و مربیان و مستشاران ناتو به علت نگرانی از درگیری مستقیم در این جنگ، مردان اوکراینی را به سوی مرگ حتمی و قطعی پیش می رانند.

پتراچف گفت: روسیه از عملیات ویژه نظامی برای رهاسازی مناطق اشغال شده استفاده می کند و باید اقدامات خونبار غرب برای نابودی شهروندان بومی اوکراین، متوقف شود. از آنجا که ما نمی توانیم بدون علت از شهروندان عادی اوکراین متنفر باشیم، بنابراین با آنان در جنگ نیستیم.

به گفته پاتراچف، هرچه زودتر مردم اوکراین دریابند که غرب از آنان برای راه اندازی جنگ علیه روسیه بهره جویی می کند، جان شهروندان بیشتری حفظ خواهد شد. بسیاری از دیرباز به این نکته پی برده اند، اما به علت نگرانی از تلافی جویی، از بیان آشکار آن خودداری می کنند.

وی افزود: آمریکائی ها، انگلیسی ها و دیگر اروپائیان اغلب چنین توهمی ایجاد می کنند که توانایی حفظ و دفاع از تمدن را در برابر وحشیگری دارند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز