تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
جولی سیمپسون/ Hive

«مصنوعی»؛ بسیار «مصنوعی»

کد خبر: ۵۷۳۹۶

اخیرا در جلسه‌ای بودم که در آن شخصی بی‌‌‌مقدمه به ما پیشنهاد داد استخدام نویسندگان را متوقف کنیم و چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی همه مطالب را برای ما بنویسد. من به این پیشنهاد خندیدم و فکر کردم «چه ایده پوچی» و برای تایید به بقیه همکارانم نگاه کردم. اما خنده‌‌‌ام روی لبم خشک شد؛ چراکه با وحشت متوجه شدم همه اطرافیانم هم به آن فکر می‌کنند. چرا کسی باید به فکر جایگزینی برای تهیه محتوا با برنامه‌ای واحد باشد؟ چه نوع برنامه‌‌‌ای می‌تواند به اندازه کافی قدرتمند باشد که گروهی از افراد را متقاعد کند این گزینه قابلیت اجراشدن دارد؟ برنامه چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی نه‌تنها باعث ایجاد موج جدیدی در محیط کار امروزی می‌شود، بلکه امواج کوچک امروزی، پتانسیل تبدیل‌شدن به سونامی در آینده کار ما را دارند.

چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی چیست؟

قبل از اینکه وارد داستان اصلی شویم، باید بگوییم کنیم که چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی چیست. من برای این کار، به‌طور مستقیم به خود منبع چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی رفتم و سوالاتی پرسیدم.

من: چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی را برای کسی که چیزی درباره آن نشنیده است، چگونه توصیف می‌‌‌کنی؟

چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی: چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی نوعی زبان هوش مصنوعی است که می‌تواند براساس ورودی‌‌‌هایی که دریافت می‌کند، پاسخ‌‌‌های متنی «مانند انسان» ایجاد کند. از الگوریتم‌‌‌های یادگیری عمیق پیشرفته برای تجزیه و تحلیل و درک زمینه ‌متن داده‌شده و ایجاد پاسخ مرتبط، منسجم و اغلب غیرقابل تشخیص از پاسخ‌‌‌های نوشته‌‌‌شده توسط یک انسان استفاده می‌کند. این نوعی پیشرفت هیجان‌‌‌انگیز در زمینه هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی است.

پاسخ کمی پیچیده بود، بنابراین دوباره سوالم را مطرح کردم:

من: می‌‌‌توانید چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی را به‌‌‌گونه‌‌‌ای توضیح دهید که یک دانش‌‌‌آموز کلاس پنجم آن را بفهمد؟

چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی: چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی مانند یک کمک‌‌‌کننده کامپیوتری است که می‌‌‌تواند مانند انسان به سوالات پاسخ دهد و مکالمه داشته باشد. وقتی چیزی از آن می‌‌‌پرسید، به آن فکر می‌کند و پاسخ منطقی می‌دهد. مثل دوست واقعا باهوشی است که در مورد خیلی مسائل، چیزهای زیادی می‌داند.

تحت‌تاثیر قرار گرفتم؟ بله. ببینید چگونه با دستورات کار می‌کند. توانستم سوالی از چت جی‌پی‌‌‌تی بپرسم و در پاسخ متنی کاملا شبیه انسان دریافت کردم. به‌خوبی نوشته شده بود؛ دقیقا و همان‌طور که به‌صراحت گفته شد: «غیر قابل تشخیص از پاسخ‌‌‌های نوشته‌شده توسط یک انسان.»

موارد استفاده از این روبات‌چت

ساده‌لوحانه است که فکر کنم چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی فقط برای نوشتن محتوا مفید است. در حالی که در نوشتن محتوا و مکالمات بسیار مناسب است، حوزه‌‌‌های مختلفی وجود دارد که می‌‌‌تواند به ساده‌‌‌سازی فرآیندها، افزایش دقت و بهبود گردش‌کار کمک کند. از چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی می‌توان در بهداشت، امور مالی، بازاریابی، صنایع خودروسازی، سفر و گردشگری استفاده کرد.

بهداشت

مراقبت‌‌‌های بهداشتی به‌آرامی راه خود را به دنیای دیجیتال باز می‌کند و چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی آینده آن را تغییر خواهد داد. با استفاده از این برنامه، صنعت مراقبت‌‌‌های بهداشتی می‌‌‌تواند از الگوریتم مکالمه خود برای تعامل با بیماران، ارائه اطلاعات عمومی سلامت، کمک به برنامه‌‌‌ریزی تعیین وقت و پاسخ به سوالات رایج سلامت استفاده کند. همچنین می‌‌‌تواند به ‌دقت و به‌‌‌روزرسانی کدگذاری پزشکی و صورتحساب کمک کرده و به‌سرعت داده‌‌‌های بیمار را خلاصه کند.

امور مالی

چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی با توانایی خود و رتبه‌‌‌بندی در مجموعه داده‌‌‌های عمیق، می‌‌‌تواند به صنعت مالی در مدیریت پرتفولیو و بهینه‌‌‌سازی دارایی کمک کند. همچنین می‌‌‌تواند در تولید گزارش، پردازش تراکنش‌‌‌ها، ارائه خدمات به مشتریان و ارزیابی خدمات مشتری استفاده شود. از طریق تولید گزارش و ارائه توصیه‌‌‌هایی براساس اطلاعات مالی مشتری هم به برنامه‌‌‌ریزی مالی کمک می‌کند.

بازاریابی

بازاریابان برای انجام کار، کندوکاو در داده‌ها و بیرون کشیدن مشترکات شناخته شده‌اند. اما با چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی می‌‌‌توانند این تحقیقات را به تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی دقیق‌تر تبدیل کنند و به آنها کمک کند تا بازارهای هدف خود را بهتر درک کنند. همچنین می‌‌‌توان از آن در پلتفرم‌‌‌های مدیریت پروژه، خودکارسازی پاسخ‌‌‌های ایمیل و فرآیندهای بازاریابی محتوا، آزاد کردن زمان برای بازاریابان برای تمرکز کمتر روی جمع‌‌‌آوری داده‌‌‌ها و فروش بیشتر استفاده کرد.

سفر و گردشگری

در حالی که امروزه ربات‌‌‌های چت خودکار مشغول کار هستند، استفاده از چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی در بخش سفر و گردشگری بسیار امیدوارکننده است. می‌توان از آن برای ایجاد برنامه‌‌‌های سفر سفارشی برای مشتریان، ارائه توصیه‌‌‌های شخصی در مورد جاذبه‌‌‌ها، توصیه رستوران‌‌‌ها و هتل‌‌‌ها و حتی کمک به رزرو بلیت استفاده کرد.

چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی در حال حاضر در صنعت خودرو برای مواردی مانند عیب‌‌‌یابی، سوالات خدمات مشتری، پردازش تراکنش‌‌‌های فروش یا سفارش‌‌‌های قطعات و تولید گزارش‌‌‌های مربوط به تعمیرات استفاده می‌شود. امروزه، دستیار هوش مصنوعی خودروی شما در جهت‌‌‌یابی با کنترل صوتی، ارائه پیام‌‌‌های صوتی و پیام‌‌‌های متنی بسیار کمک‌‌‌حال بوده است و همچنان با پیشرفت فناوری، ویژگی‌‌‌های بیشتری ارائه می‌کند.

وقتی با همکارانم در مورد جایگزینی شغلم با هوش مصنوعی صحبت کردم، آنها وحشت را در چهره‌ام دیدند. به فکر فرو رفتم. آیا می‌‌‌توان مرا عوض کرد؟ آیا چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی برای تصاحب شغل من خیز برداشته است؟ آیا در آینده چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی جایگزین نویسندگان خواهد شد؟ آیا ما ارتباط انسانی را در خدمات مشتری از دست می‌‌‌دهیم یا برنامه‌ریز مالی برای متعادل کردن خطرات و مزایای پس‌انداز بازنشستگی؟ پاسخ این است که بستگی دارد و هنوز خیلی مطمئن نیستم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز