تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
اختصاصی معاصر؛

نقش هوش مصنوعی (AI) در معماری در آینده

کد خبر: ۷۰۶۳۰

نقش هوش مصنوعی (AI) در معماری در آینده

 

 


 نیما صادق زاده مدرس دانشگاه های تهران ، در خصوص این سوال که نقش هوش مصنوعی در آینده معماری چگونه خواهد بود؟ به خبرنگار معاصر گفت:

نقش هوش مصنوعی (AI) در معماری در آینده این است که خلاقیت، کارآمدی، کیفیت و پایداری طراحی، ساخت، مدیریت و ارزیابی ساختمان‌ها و فضاهای شهری را افزایش دهد. AI می‌تواند به معماران کمک کند تا با استفاده از روش‌های یادگیری عمیق، پروپوزال‌های طراحی نوآورانه و متنوعی را بر اساس تصاویر و کلمات کلیدی تولید کنند. AI همچنین می‌تواند چشم‌انداز جامعی از کاربردهای فعلی و آینده طراحی تولیدی، طراحی پارامتریک، بهینه‌سازی، شبیه‌سازی، ساخت، رباتیک، ساختمان‌های هوشمند و برنامه‌ریزی شهری ارائه دهد.

این مدرس دانشگاه در ادامه افزود: AI همچنین می‌تواند تأثیر ادغام خود را بر حرفه و صنعت معماری بررسی کند، مانند روندها و عوامل محرک پذیرش AI، فواید و چالش‌های ادغام AI، مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم برای معماران در عصر AI و دلالت‌های اخلاقی و اجتماعی AI برای معماری را بوجود خواهد آورد. بنابراین، AI می‌تواند حوزۀ معماری را با ارائه امکانات جدید برای عمل و آموزش معماری متحول نماید. با این حال، AI همچنین خطرات و محدودیت‌هایی را به همراه دارد که نیاز دارد معماران توانایی‌ها و محدودیت‌های AI را درک کنند، با سایر رشته‌ها و ذینفعان همکاری کنند و ارزش‌ها و اهداف انسانی را با نوآوری فناورانه تعادل بخشند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : هوش مصنوعی معمار
ارسال نظر

آخرین اخبار روز