تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

دمای هوا در سجاس (زنجان) به منفی ۲۱ درجه رسید

وی اظهار داشت: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته منفی هشت و سه درجه بود که در مقایسه با مدت مشابه قبل ۲ درجه افزایش دارد.
کد خبر: ۵۸۰۴۲

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته سجاس در شهرستان خدابنده با دمای هوای منفی ۲۱ درجه سانتیگراد به عنوان سردترین ایستگاه هواشناسی استان ثبت شد.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس نقشه های هواشناسی تا نیمه هفته جاری وضعیت جوی استان در شرایط پایداری قرار دارد.

وی اضافه کرد: طی این مدت بارشی برای استان پیش بینی نمی شود همچنین استقرار هوای سرد و یخبندان شبانه تا همچنان در استان ادامه خواهد داشت.

این کارشناس ادامه داد: از فردا به تدریج و به طور نسبی از شدت سرمای هوا کاسته می شود و به دنبال آن در روزهای سه شنبه و چهارشنبه عبور موج ناپایداری از جو منطقه، ضمن افزایش دمای شبانه و تشدید وزش باد موجب بارش های پراکنده در سطح استان خواهد شد.

وی اظهار داشت: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته منفی هشت و سه درجه بود که در مقایسه با مدت مشابه قبل ۲ درجه افزایش دارد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز