تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

کشتی رنکینگ دار مصر؛ ساروی دومین طلای ایران را کسب کرد

کوبلیاشویلی دارنده مدال برنز جهان از گرجستان در دیدار نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم به روی تشک نیامد تا ساروی بدون مبارزه صاحب گردن آویز طلا شود.
کد خبر: ۵۸۵۴۳

کشتی رنکینگ دار مصر؛ ساروی دومین طلای ایران را کسب کرد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ روز نخست پیکارهای رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی با کسب مدال طلای «محمدهادی ساروی» برای نمایندگان ایران به پایان رسید.

دومین رقابت های رنکینگ دار اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۳ (جام ابراهیم مصطفی) از ظهر امروز و با برگزاری مسابقات ۷ وزن نخست کشتی فرنگی در شهر اسکندریه مصر در حال برگزاری است. در رقابت های مقدماتی امروز ۲ نماینده کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند که با شکست تمامی رقبا به دیدار فینال راه یافتند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۲ بر صفر مقابل گئورگی ملیا از گرجستان به برتری دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله تاماش لوای از مجارستان را با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ از سد آرتور عمراف از چک گذشت تا در فینال حریف روبرتی کوبلیاشویلی از گرجستان شود.

کوبلیاشویلی دارنده مدال برنز جهان از گرجستان در دیدار نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم به روی تشک نیامد تا ساروی بدون مبارزه صاحب گردن آویز طلا شود.

پیش از ساروی، میثم دلخانی موفق به کسب مدال طلا در وزن ۶۳ کیلوگرم شده بود. میثم دلخانی در دور نخست وزن ۶۳ کیلوگرم با نتیجه ۷ بر صفر سیمیک محموداف از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی ویکتور سیوبانو دارنده مدال طلا و نقره جهان از مولداوی را با نتیجه ۴ بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

دارنده مدال طلا کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۲۱ اسلو دراین مرحله مقابل مادیار مالتکبایف از قزاقستان با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. ملی پوش وزن ۶۳ کیلوگرم ایران در دیدار پایانی با شکست لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان نخستین مدال طلای نمایندگان ایران را در این مسابقات ضرب کرد.

مسابقات سه وزن دوم کشتی فرنگی فردا برگزار می شود که محمدرضا گرایی نماینده کشورمان در وزن ۷۲ کیلوگرم است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز